فعالیت دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه تولید دارو

غرب ایران – رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: این دانشگاه به واسطه ظرفیت های ایجاد شده و با توان نیروهای خود به حوزه تولید دارو ورود پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، محمد مهدی مجذوبی در نشست مشترک با سازمان‌ها و بانک‌های همدان اظهار کرد: با اجاره یک خط تولید فعلا بر روی تولید سه نوع دارو متمرکز شده ایم.

این مسوول همچنین گفت: با پیگیری های انجام شده به زودی مرکز سلول‌های بنیادین همدان نیز راه‌اندازی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان اظهار کرد: ساخت بیمارستان هزار تختخوابی یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت استان است که می‌تواند با مشارکت افراد و مسوولیت‌پذیری اجتماعی در راستای تامین زمین به فرجامی نیک منتهی شود.

وی با بیان اینکه در بخش پیوند مغز استخوان ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد اما نیازمند سرمایه گذاری هستیم،افزود: مجوز ساخت پارک علم و فناوری حوزه سلامت دریافت شده و تأسیس آن در دست اقدام است همچنین دانشگاه علوم پزشکی همدان به حوزه تولید دارو ورود کرده و با اجاره خط تولید و تمرکز بر تولید سه نوع دارو کار آغاز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان خواستار مشارکت خیران و سازمان‌ها در حوزه بهداشت و تولید دارو با رویکرد مسوولیت اجتماعی شد و از توانمندی دانشکده داروسازی همدان برای تولید دارو با ظرفیت بالا خبر داد.

مجذوبی گفت: هفت هزار و ۱۵۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به کسب علم و دانش هستند که در راستای تقویت امکانات رفاهی و تفریحی با استفاده از توان بخش خصوصی، نسبت به تقویت برنامه‌های فوق برنامه و تقویت برنامه‌های سلامت روان و ورزشی برای آنها اقدام شده است.

وی بیان کرد: هر چند در حوزه آموزش، دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور است اما فضای فیزیکی و امکانات به تناسب، ظرفیت‌ها و رشته‌ مقاطع ایجاد شده، رشد نکرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان ادامه داد: در دانشکده توانبخشی به واسطه مسوولیت بیشمار آن باید شاهد تقویت و توسعه روز افزون زیر ساخت ها باشیم.

مجذوبی، با بیان اهمیت جلب مشارکت خیران و مسوولیت اجتماعی سازمان‌ها اضافه کرد: براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم پزشکی همدان از دانشگاه‌های برتر در حوزه مشارکت و مسوولیت‌پذیری اجتماعی به شمار می رود هر چند برای حفظ و تقویت این ارتباط باید همچنان تلاش شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز بیان کرد: استانداردسازی مسوولیت اجتماعی از سال ۹۲ در کشور آغاز شده و در سال جاری به عنوان استانداردی مدون، بومی‌سازی و اجرایی شده است .

سید مجتبی حسینی گفت: مسوولیت اجتماعی مبتنی بر رویکردهای شرکتی و شهروندی است و در این راستا بانک‌ها و شرکت‌های همدان، اقدامات موثری داشته‌اند.

وی اضافه کرد: مسوولیت‌پذیری اجتماعی یکی از آیتم‌های ارزیابی ارتباط شرکت‌ها با بدنه جامعه است که علاوه بر نیات خیرخواهانه، به معرفی کسب و کار و افزایش سود آن مجموعه نیز در سطح جامعه کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، اصلی‌ترین مسوولیت اجتماعی هر سازمانی را مشارکت در حوزه سلامت برشمرد و افزود: در هر کشوری بسته به سیاست‌های آن کشور، مسوولیت اجتماعی را به سمت اهداف مهم و مؤثر سوق می دهد.

حسینی با بیان اینکه در کرونا شاهد گستره وسیعی از مشارکت‌های اجتماعی بودیم،افزود: شرکت‌ها می‌توانند با این رویکرد در سلامت جامعه نقش‌آفرین باشند، علاوه بر آن ارتباط در جامعه و بازاریابی برای شرکت‌ها نیز با تقویت این هم افزایی می‌تواند افزایش یابد.

وی بیان کرد: اگر شرکت‌ها، بیمه‌ها و بانک‌های خصوصی در مسئولیت‌پذیری اجتماعی حوزه سلامت مشارکت داشته باشند، ما در استانداری می‌توانیم حمایت و ارتباط بهتری را با آنها رقم بزنیم.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *