تکمیل پروژه تونل کبیرکوه در استان ایلام ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

غرب ایران – مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در مجموع برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، فرشاد دوستی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی در استان شامل ۷۳ طرح عمرانی راه و شهرسازی و همچنین ۱۵ طرح شرکت زیرساخت در دست اجرا است، اظهار داشت: اعتبار این طرح‌ها با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف ۳۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تکمیل تونل کبیرکوه را یکی از طرح‌های راهسازی مهم در سطح استان خواند و گفت: حفاری و کف‌برداری تونل اصلی کبیرکوه با چهار هزار و ۷۵۰ متر طول به پایان رسیده و در حال حاضر نیز پیمانکار این پروژه مشغول عملیات لاینینگ و احداث جداول کناری هدایت آب است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۲۴۰ متر از لاینینگ تونل به انجام رسیده است، افزود: در صورت تامین اعتبار و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده پیش‌بینی می‌شود عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی تا دهه فجر به پایان برسد.

دوستی با اشاره به اینکه از سمت شهرستان دره‌شهر در مسیر این تونل ۶٫۵ کیلومتر راهسازی در حال انجام است، تصریح کرد: در این مسیر در مجموع ۹ رشته تونل و گالری (تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ متر احداث شده و تاکنون یک هزار و ۶۸۰ متر لاینینگ این تونل‌ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده‌اند به انجام رسیده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در مسیر این تونل از سمت آبدانان نیز اشاره داشت و گفت: ۱۱ کیلومتر عملیات راهسازی شامل ۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر در مرحله روسازی و آسفالت است و همچنین پل زیر گذر آن نیز تکمیل و احداث شده است.

دوستی گفت: برای تجهیز تهویه تونل، اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال نیاز است که در صورت تأمین اعتبار این قسمت از مسیر نیز تکمیل شده و تا دهه مبارک فجر امسال زیر بار ترافیک می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه ۵۱۷ میلیارد ریال اعتبار اربعین برای راه‌های استان اختصاص یافت، افزود: این مبلغ اعتبار در بخش زیرساخت های اربعین سال جاری برای توسعه و تکمیل راه‌های مواصلاتی استان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین امسال و با تلاش شبانه روزی اداره کل راه و شهرسازی استان، پیمانکاران و مشاوران تونل دوم راه کربلا به طول ۷۲۰ متر( ۷۳۲ متر با پورتال ورودی و خروجی) به صورت کامل با رعایت تمامی استاندارها از جمله لاینینگ و روشنایی و علائم کامل تکمیل و زیر بار ترافیک قرار گرفت که کار بزرگی بود.

وی با تاکید بر اینکه طرح های مختلفی در حوزه راهسازی از حمیل تا مهران و پایانه مرزی تعریف شده است که بخش مهمی از این پروژه ها تا اربعین تکمیل شدند،خاطرنشان کرد: طرح زیرگذر ارغوان شهر ایلام با جدیت پیمانکاران در ایام اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک رفت.

وی یاد آور شد: ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرگذر ارغوان ایلام هزینه شده است.

دوستی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  طرح های بزرگ راهسازی در استان فعال است، بیان کرد: تمام تمرکز این اداره روی تکمیل بزرگراه ایلام- مهران با توجه به برگزاری کنگره بزرگ اربعین بود و که خوشبختانه این مسیر تکمیل و زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام به وجود هشت کیلومتر راه در محدوده کنجانجم اشاره داشت و گفت: با توجه به قرار داشتن این جاده در بستر رودخانه تکمیل آن ضرورت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در ادامه به سهم ‌استان ایلام از طرح ملی نهضت مسکن اشاره داشت و عنوان کرد: سهم این استان ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است،که تاکنون ۴۵ هزار و ۹۲۹ مورد ثبت نام متقاضیان برای این طرح در استان به ثبت رسیده است.

 وی گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۶ مورد حائز شرایط اولیه بوده که تاکنون سه هزار و ۷۶۹ نفر از متقاضیان آورده خود را واریز کرده‌اند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *