افزایش میزان بودجه شهرداری ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته

به گزارش غرب ایران ؛ کامران گردان  با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ شهرداری همدان دو اتفاق افتاد به طوری که میزان بودجه شهرداری ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است، اظهار داشت: سال‌های قبل نسبت بودجه عمرانی و جاری ۴۰ به ۶۰ بود اما در بودجه سال جاری شهرداری ۵۷ درصد بودجه عمرانی و ۴۳ درصد جاری خواهد بود که شهرداری باید برای استفاده بهینه از بودجه تلاش خود را بیشتر کند تا این اعتبارات به درستی هزینه شود.

رئیس شورای شهر همدان از شناسایی یک هزار تاکسی فرسوده در همدان خبر داد و گفت: امسال متوسط افزایش نرخ کرایه تاکسی در همدان ۲۵ درصد خواهد بود.وی از تعریف ۴۳۰ پروژه و ریزپروژه برای اجرا در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه سال گذشته ۸۵ درصد مصوبات شورای شهر همدان در کمیته انطباق به تصویب رسیده است، گفت: در زمینه توزیع متوازن امکانات شهری تمامی اعضای شورای شهر بر این اعتقاد دارند که باید ضمن توانمندسازی مناطق محروم امکانات به صورت عادلانه توزیع شود.

گردان با بیان اینکه از اتوبوس‌های جدیدی که به ناوگان حمل و نقل عمومی همدان اضافه خواهد شد تعدادی در مناطق کمتر برخوردار شهر همدان فعالیت خواهند کرد، گفت: بلوار ارم شهر همدان یک مسیر گردشگری است و باید برای آرام سازی آن کارهای بیشتری انجام شود.

رئیس شورای شهر همدان در توضیح علت جابجایی یکباره مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان نیز با بیان اینکه شورای شهر در مسائل دادگاهی و قضائی دخالتی ندارد، گفت: موضوع پیش آمده در سازمان عمران شهرداری همدان مربوط به سال‌های قبل است.

وی گفت: هفته گذشته طبق دستور مقام قضائی از حضور مدیرعامل سابق سازمان عمران شهرداری همدان در محل کارش جلوگیری شد و فرد دیگری به جای ایشان مسئولیت مدیرعاملی سازمان عمران شهرداری همدان را عهده دار شد.

گردان با بیان اینکه اعضای شورای شهر همدان در انتخاب مدیران شهرداری دخالتی ندارند، اضافه کرد: مسئله پیش آمده در سازمان عمران شهرداری همدان یک مسئله قضائی است که امیدواریم به زودی حل شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت شورای اجتماعی محلات همدان نیز با بیان اینکه چهار محله به عنوان پایلوت انتخاب و این شورا در آنها اجرا شد، گفت: دبیرخانه شورای محلات فعال است.

گردان از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سایت موزه میدان امام (ره) همدان خبر داد و با بیان اینکه از زمان آغاز اجرای پروژه ۲ ماه زمان برای اجرای طرح مدنظر خواهد بود، گفت: به طور متوسط میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در همدان ۲۵ درصد خواهد بود هرچند در برخی مسیرها تا ۴۰ درصد افزایش قیمت آن صورت گرفته است.

وی از وجود یک هزار تاکسی فرسوده در همدان خبر داد و گفت: دولت باید برای تبدیل به احسن کردن خودروها تسهیلاتی را در اختیار تاکسی داران قرار دهد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *