۱۵۰ هزار نفر از نمایش «فصل شیدایی» بازدید کردند

غرب ایران – دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: اجرای ۱۵ شب نمایش فصل شیدایی با استقبال باشکوه و بی‌نظیر ۱۵۰ هزار نفری مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ سردار مهدی فرجی گفت: در شب اول این نمایش پیش‌بینی ما حضور پنج تا ۶ هزار نفری مردم بود و ظرفیت برای حدود هفت هزار نفر تعریف شد، اما استقبال از این نمایش به ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر در هر شب هم رسید.

او با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی، عوامل هنری و اجرا، استانداری، تیپ۳۲ انصارالحسین (ع)، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، شهرداری، رسانه‌ها و اقشار مختلف برای اجرای مطلوب این نمایش گفت: این برنامه با هماهنگی و تلاش دست اندرکاران با دقت و ظرافت خاصی اجرا شد و چند شب خاطره‌انگیز برای این کار فرهنگی برای مردم رقم خورد.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، از عوامل اجرایی این پروژه بزرگ هنری که بیش از ۲ ماه خالصانه و جهادی پای کار بودند قدردانی کرد.

سردار فرجی با بیان ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: امنیت و اقتدار نظام اسلامی مرهون جان‌فشانی عزیزانی است که دفاع از میهن و اسلام را بر رفاه خود و خانواده ترجیح دادند و تمام توان و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به اسلام تقدیم کردند و بر همین اساس امروز وظیفه داریم به هر شکلی نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

او گفت: دستگاه‌های دولتی، شهرداری، اصناف، نهاد‌ها و اقشار مختلف جهادی به میدان آمدند تا به صورت مشترک یک کار بزرگ به منصه ظهور گذاشته شود و نظرات مردم نشان داد این برنامه ۲ ساعته یک مانور معرفتی شناختی بود.

سردار “مظاهر مجیدی” با اشاره به اینکه هشت هزار شهید استان بر گردن تک تک ما حق دارند گفت: شهدای گرانقدر ما فارغ از هر نگاه و سلیقه خالصانه برای خدا رفتند و از مردم می‌خواهم که به شهدا یک نگاه ویژه داشته باشند.

او گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه اصلی برای دومین کنگره ملی شهدای استان در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها فصل شیدایی بود.

دبیرکل دومین کنگر ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: تمام تلاش ما بر این است که در اجلاسیه، بتوانیم نقش شهدای همدان را به خوبی تبیین کنیم، همان طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند شهدای همدان جزو برجسته ترین‌ها هستند.

سردار مجیدی با قدردانی از تمامی دست اندرکاران، هنرمندان و سازمان اوج برای اجرای نمایش فصل شیدایی گفت: تمام هدف این بود که مردم و خانواده معظم شهدا از این کار هنری لذت ببرند.

اوبا بیان اینکه دلتنگ شهدا هستیم گفت: شهید “حسین همدانی” که خود برای کنگره اول زحمات زیادی کشید، امروز صاحب اصلی برنامه‌های کنگره دوم است.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: مقدمات برای برگزاری مراسم اجلاسیه که بخش اصلی کنگره به شمار می‌رود، در حال انجام است تا بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

سردار مجیدی گفت: نمایش فصل شیدایی محصولی از موسسه مهنا و به کارگردانی “سعید اسماعیلی” با روایت “رسالت بوذری” ۱۵ شب در همدان و در نمایشگاه بین‌المللی اجرا شد و شب گذشته و در قسمت پایانی، با استقبال شگفت‌انگیز و دور از تصور مردم روبرو شد.

او گفت: این نمایش میدانی به روایت خلقت تا ظهور با مرور بخش‌هایی از جمله دوران حضرت آدم، حضرت نوح، پیامبر اکرم (ص)، واقعه غدیر و عاشورا پرداخت و در آن برخی بخش‌ها از جمله دوران دفاع مقدس بومی‌سازی شده بود، به طوری که نقش آفرینی همدانی‌ها به‌خصوص سردار شهید حاج حسین همدانی و شهید حاج میرزا سلگی در عملیات تاریخی مرصاد به طرزی جذاب به نمایش درآمد.

دبیرکل دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: این نمایش از جمعه بیستم مردادماه و به منظور برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان همدان آغاز شد و شب گذشته به اتمام رسید.

سردار مجیدی گفت: در حاشیه این نمایش غرفه‌هایی جذاب با محوریت عفاف و حجاب، دستاورد‌های نظامی، کودک و نوجوان و کتاب در نظر گرفته شده بود.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سالجاری همزمان با سالروز شهادت سردار شهد حاج حسین همدانی برگزار می‌شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند