هزار و ۱۷۹ پروژه هفته دولت در استان همدان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

غرب ایران – استاندار همدان با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۰۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان جذب شده است، گفت: امسال در هفته دولت هزار و ۱۷۹ پروژه در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: امسال در هفته دولت در استان همدان هزار و ۴ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و ۱۷۵ پروژه با ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی شده در هفته دولت و دهه فجر در مجموع ۱۱ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان بود، بیان کرد: از مقایسه این عدد با ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی و قابل افتتاح امسال متوجه خواهیم شد پروژه‌ها با سیر افزایشی و رشد همراه هستند.

استاندار همدان ادامه داد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون فضای کشور در تثبیت فضای اقتصادی و بهتر شدن امور در عرصه دیپلماسی رو به جلو است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در حوزه نظامی، دانش، کسب جایگاه‌های علمی و صنعتی، پیشرفت در صنایع پیشرفته و اقتصادی تلاش‌های خوبی از سوی دولت انجام شده که نتایج خوبی به دنبال داشته و خواهد داشت.

در استان همدان، مصرف آب امسال ۳۰۰ لیتر در ثانیه نسبت به سال گذشته بیشتر شده است   

استاندار همدان، با بیان اینکه نباید آبی که به سختی با عبور ۱۴۵ کیلومتر به همدان می رسد، استفاده نادرست شود و بیان کرد: مصرف آب در سال قبل ۲۰۵۰ لیتر در ثانیه بود که امسال به ۲۳۵۰ لیتر در ثانیه رسیده یعنی در استان همدان، مصرف آب امسال ۳۰۰ لیتر در ثانیه نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

قاسمی فرزاد افزود: این میزان افزایش مصرف طبیعی نیست برای همین از دستگاه‌های مسئول درخواست کرده ام موضوع را بررسی کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز موارد را رصد کنند تا موارد پرتی آب و استفاده نا به جا از این منبع حیاتی رصد شود.

وی عنوان کرد: ذخیره سد اکباتان در سال گذشته زیر یک میلیون متر مکعب بود که امسال بیش از ۷٫۵ میلیون مترمکعب ذخیره سد اکباتان است اما با این حال نیازمند مدیریت مصرف دقیق در بحث آب هستیم. 

استاندار همدان، گفت: اقدامات شکل گرفته در دو سال گذشته در حوزه عمرانی استان به خصوص پروژه تالوار که بعد از ۱۷ سال با مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اتفاقات مهم استان همدان است که خوشبختانه در حال حاضر ایستگاه پمپاژ و عملیات تصفیه خانه تکمیل شده است.

قاسمی فرزاد، ادامه داد: تامین آب شرب ۱۶۰ روستا تا پایان سال و ۲۰۰ روستای جدید بالای ۲۰ خانوار تا سه سال آینده، از جمله برنامه‌های در دست اقدام در حوزه تامین آب استان همدان است

وی همچنین در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری استان نیز یادآور شد: در استان همدان ۹ فرصت سرمایه گذاری خارجی بارگذاری و ۱۲ فرصت جدید نیز در دست اقدام است.

بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی سفر ریاست جمهوری به استان همدان است  

استاندار همدان همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی سفر ریاست جمهوری به استان همدان است، گفت: این اعتبار بخشی از داخل استان و بخشی از کشور تامین می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: این اعتبار بیشتر شامل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و یا راکد است که مجدد احیا شده‌اند.

وی بیان کرد: کنارگذر غربی از جمله پروژه‌هایی است که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری دارد و پیمانکار مشغول کار است به طوریکه بیش از ۱۸ کیلومتر آن آسفالت شده است.

پتروشیمی ابن سینا با ورود مجموعه‌های بزرگ پتروشیمی مارلو و خلیج فارس تامین خوراک می شود   

استاندار همدان در خصوص پتروشیمی ابن سینا نیز تاکید کرد: پتروشیمی ابن سینا خوراک مصوب ندارد و جز آن مجوعه پتروشیمی‌هایی است که باید خوراک را خودش تامین کند که از طریق بورس خوراکشان تامین می شود با این حال در پتروشیمی ابن سینا با پیگیری وزیر صمت و استان قرار شده این مشکل حل شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: محصول تولیدی پتروشیمی ابن سینا در زمینه صنعت پزشکی تولید می شود و از آنجا که در کشور نظیر دارد با ورود وزارتخانه قرار شده مجوعه‌های بزرگ مثل خلیج فارس و مارلو در تامین خوراک وارد شوند.

  مالک کارخانه کیوان عزمی برای راه اندازی و احیا مجدد ندارد  

استاندار همدان در خصوص کارخانه کیوان نیز گفت: این کارخانه مشکلاتی دارد که از سنوات قبل پابرجا است که در حال حاضر هم در مجموعه دولت و هم دستگاه قضا در حال پیگیری است.

قاسمی فرزاد، بیان کرد: متاسفانه به نظر می رسد مالک کارخانه کیوان عزمی برای راه اندازی و احیا مجدد ندارد بر همین اساس کارخانه کیوان باید از طریق دستگاه قضا و‌ دولت در سطح ملی تعیین تکلیف شود.

  ساماندهی پل‌های عابر پیاده در همدان مطالبه دولت از مدیریت شهری است  

وی در پاسخ به سوالی مربوط به مشکلات پل‌های عابر در همدان نیز گفت: ساماندهی پل های عابر پیاده در همدان مطالبه دولت از مدیریت شهری است.

استاندار همدان ادامه داد:پاسخ مدیریت شهری در این خصوص و عدم ساماندهی انجام شده این است که پیمانکار صرفه اقتصادی ندارد و در نهایت توضیح شهردار این بود که در یک فرآیند اتخاذ شده این مشکل حل شود.

  الحاق و تامین زمین مورد نیاز در ۲۸ شهر از استان همدان انجام شده است  

قاسمی فرزاد همچنین در خصوص تامین مسکن در استان همدان گفت: الحاق و تامین زمین مورد نیاز در ۲۸ شهر از استان همدان انجام شده است.

وی گفت: خرداد امسال پروژه شهرک پرواز با ۱۱ هزار واحد در همدان کلنگ زنی شد که در حال حاضر پیشرفت خوبی در ۳۵۰۰ واحد آن مشهود است.

این مقام مسئول افزود: از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در همدان به نتیجه رساندن اکباتانا بود که بعد از سالها بی توجهی بالاخره به نتیجه رسید.

  مخالف جشنواره تاتر کودک نیستم، تامین اسکان و خوراک می کنیم اما پولی به هیچ حسابی واریز نخواهیم کرد  

استاندار همدان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مطرح شدن عدم همکاری استانداری همدان برای برگزاری جشنواره تاتر کودک گفت: مخالف جشنواره تاتر کودک نیستم، تامین اسکان و خوراک می کنیم اما پولی به هیچ حسابی واریز نخواهیم کرد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: استانداری هتل و خوراک را تامین می کند، اما استان پول اضافی ندارد که به حسابی واریز شود.

وی افزود: در حضور رسانه‌ها اعلام می کنم متعهد اسکان و خوراک میزبانان خواهم شد، اما اینکه به استانداری گفته شده پول به حساب واریز کند، خیر این کار را نخواهم کرد چون استان پولی ندارد و این موضوع را از طریق وزیر ارشاد پیگیر خواهم شد.

روز همدان، به دلیل ایام محرم و صفر کمرنگ برگزار شد  

استاندار همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر بی برنامگی استان همدان در طول سال‌های متعدد در برگزاری روز همدان نیز گفت: آنچه به نام روز همدان مطرح است مادامی که در شورای فرهنگ عمومی نرود و تصویب نشود قابل استناد نیست ولو اینکه امسال به دلیل ایام محرم و صفر امکان انجام برنامه خاصی برای این روز نبود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در خصوص چگونگی برگزاری روز همدان شنوای پیشنهادات و ایده‌های برگزاری هستیم، افزود: در تلاش هستیم در شورای انقلاب فرهنگی این موضوع مصوب و در تقویم رسمی کشور یک شهریور به نام همدان ثبت شود.

وی در پایان افزود: حضور ارزیاب یونسکو در همدان رویای جهانی شدن هگمتانه را زنده کرده و امیدواریم با انجام اقداماتی جهت رفع موانع از جمله ساماندهی منظر شهری، برداشتن طبقات اضافی، جمع آوری آسفالت پیرامون هگمتانه اقدام این پرونده به نتیجه مثبت منجر شود.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.