افزایش دمای هوای همدان

به گزارش غرب ایران ؛ کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با فعالیت جوی پایدار و افزایش دما در این استان، آسمان همدان تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در حال حاضر هیچگونه سامانه بارشی در استان همدان فعال نیست و آسمان استان تا پایان هفته صاف و در برخی از نقاط همراه با تشکیل ابر محلی پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: روز یکشنبه به دلیل وجود ابرهای محلی، امکان بارش ضعیف و پراکنده باران در ارتفاعات وجود دارد.
باقری شکیب عنوان کرد: از امروز تا انتهای هفته، روند افزایشی دما ادامه دارد و دمای کمینه و بیشینه استان، روزی یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: برای این مدت، نسیم صبحگاهی و گاهی وزش باد ملایم در استان پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اضافه کرد: اسدآباد با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و رزن و کبودراهنگ با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سرد ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده اند.
وی افزود: کمینه دمای هوای همدان صفر درجه سانتیگراد و بیشینه دمای این شهر ۱۵ درجه سانتیگراد ثبت شده است.
گفتنی است، بر اساس آخرین آمار از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۷، بارش های استان همدان نسبت به بلند مدت حدود سه برابر افزایش داشته و در سال آبی جاری این استان به عنوان سومین استان پر بارش کشور ثبت شده است.

انتهای پیام /خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان

غرب ایران - سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از بارش‌های شدید در برخی مناطق خبر داد و برای ۲۳ استان هشدار نارنجی خسارت به کشاورزان صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *