قلم اصحاب رسانه باید از تعهد و حقیقت دفاع کند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در درس اخلاق با حضور خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدبالله الحسین(ع) و قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه در حوزه آگاهی و اطلاع‌رسانی اظهار کرد: امیدواریم خداوند به قلم جمع حاضر برکت عنایت کند و زحمات این جمع در جهت پیشرفت کشور و استان باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسانه و قلم در سعادت یا شقاوت یک جامعه گفت: رسانه دوران معاویه با تبلیغات دروغین کاری کرد حضرت علی(ع) که در شبانه‌روز یک هزار رکعت نماز می‌خواند به عنوان یک فرد بی‌نماز معرفی شود!.

امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت ۷۰ هزار منبر به عنوان رسانه علیه علی ابن ابیطالب(ع) افزود: نتیجه این جنگ تبلیغی آن شد که حضرت علی(ع) با مظلومیت به شهادت رسید.

وی به واقعه کربلا نیز اشاره داشت و افزود: اگر حضرت زینب(س) به عنوان رسانه نبود، یزید ملعون می‌توانست در سیاست و تحلیل‌های خود پیروز میدان باشد اما آنچه میدان را تغییر داد، خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(ع) به عنوان یک رکن مهم تبلیغ و رسانه بود.

شعبانی یادآور شد: در جنگ کربلا به ظاهر یزید و ابن زیاد پیروز میدان بودند اما با روشنگری حضرت زینب(س) چهل روز بعد یزید اتفاقات را به گردن ابن زیاد انداخت و جریان رسانه چنین اثرگذاری را دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه، تبلیغات و اطلاعات می‌تواند جریان را در جهت حق و باطل تغییر دهد عنوان کرد: پیامبر(ص) فرموده‌اند هر کس در جامعه اسلامی مسئولیت بگیرد قیامت او را در غل و زنجیر می‌گیرند و اگر به عدالت رفتار کرده باشد، آزادش می‌کنند که همین سخن را در خصوص صاحبان قلم نیز مطرح کرده‌اند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر قلم در مسیر تعالی جامعه و برای اعتلای فرهنگ جاری و شخصیت فرهنگی رانده شد، باعث تقویت ادب در جامعه می‌شود عنوان کرد: صاحب قلم کسی  است که نویسندگی او در جامعه اثر دارد.

وی بالاترین صدا را متعلق به قلم دانست و با بیان اینکه قلم ماندگار است تصریح کرد: معجزه آخر پیامبر(ص) از نوع قلم و مکتوب است، اگر قلم‌فرسایی منطبق با اطاعت خدا باشد، انسان آزاد می‌شود و قلمی که در معصیت خدا جاری شود، به جامعه آسیب می‌‌زند.

شعبانی با بیان اینکه خوشبختانه قلم‌های خبرنگاران همدان محکم و مبتنی بر مطالبه‌گری است بیان کرد: قلم اگر متعهد و منطبق بر حقیقت و واقعیت باشد، راه نجات است و باید قلم اصحاب رسانه از تعهد و واقعیت دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم خداوند کمک کند به وظیفه خطیر اطلاع‌‌رسانی عمل کنیم و در مسیر تقویت اتحاد پیش رویم گفت: منافع ۸۰ میلیون نفر با وجود اینکه ممکن است اختلافات سیاسی داشته باشیم، به هم گره خورده و نباید کاری کنیم که منافع ملی به خطر بیافتد.

امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر لزوم حل مشکلات خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه از مظلومترین افراد جامعه هستند و گاهی از بدیهی‌ترین امکانات محروم.

وی با بیان اینکه صرف قدردانی از فعالیت  خبرنگاران کافی نیست و باید پیگیر حل مشکلات آنها بود خطاب به مدیرکل اداره ارشاد اسلامی گفت: مسئله بیمه خبرنگاران را از وزارت فرهنگ و ارشاد به طور جدی پیگیری کنید تا مشکلات حل شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *