اهدای هزار و ۴۴۶ واحد خون در دهه اول محرم در همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ فاطمه یادگاری گفت: تاسوعای حسینی ۱۶۱ واحد خونگیری در شهرستان‌های همدان و ملایر صورت گرفت همچنین تیم‌های سیار با حضور در منطقه دمق واقع در شهرستان رزن ۷۸ واحد خونگیری انجام دادند.

او با بیان اینکه مردم همدان روز تاسوعا ۲۳۹ واحد و روز عاشورا ۲۰۰ واحد خون اهدا کردند گفت: تیم سیار انتقال خون امروز همزمان با سومین روز از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در کبودرآهنگ حضور یافتند.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: هم اکنون ۲ مرکز ثابت برای دریافت خون اهدا کنندگان در شهر‌های همدان و ملایر فعال است و به طور متوسط روزانه حدود ۱۵۰ نفر به این ۲ مرکز مراجعه می‌کنند.

یادگاری گفت: این اداره کل همه روزه به جز روز‌های جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر پذیرای مراجعان است، اما جمعه هفته جاری به علت همزمانی با روز عاشورا، کارکنان انتقال خون از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در محل کار حضور داشتند.

او گفت: در چهار ماه سال جاری ۱۵ هزار و ۳۶۲ واحد خون توسط مردم این استان اهدا شده که ۵۱۴ واحد متعلق به بانوان و مابقی مربوط به آقایان است.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان گفت: هفت هزار و ۶۰۹ واحد از خون‌های اهدا شده در چهار ماهه امسال مربوط به اهدا کنندگان مستمر، ۲ هزار و ۸۱۲ واحد توسط اهدا کنندگان بار اولی و مابقی مربوط به افراد باسابقه اهدای خون است.

یادگاری با بیان اینکه ۲۹۷ واحد پلاکت آفرزیس در این مدت زمان صورت گرفته است از ارسال چهار هزار و ۸۰۵ واحد خون از همدان به استان‌های تهران، بندرعباس و زاهدان خبر داد.

۴۱ هزار و ۹۶۳ واحد خون سال ۱۴۰۱ در این استان اهدا شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ پنج هزار و ۷۰۰ واحد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *