حاجی‌بابایی: راه‌آهن زنجان _ همدان وارد فاز اجرایی شده است

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، حمید‌رضا حاجی‌بابایی در برنامه رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره سیر و موسیر همدان با اشاره به اینکه چند اتفاق مهم در بحث گردشگری در حال رخ دادن است اظهار داشت: بحث ثبت جهانی هگمتانه از جمله برنامه‌هایی است که مراحل آن از چند سال پیش آغاز شده و در این دو سال اخیر روند آن شدت پیدا کرده است.

نماینده مردم همدان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از همه دستگاه‌های دولتی تشکر کنم چرا که همه همراهی می‌کنند افزود: با این کارهای بزرگ و با اهمیت خیلی از دیدگاه‌های متفاوت را پشت سر می‌گذاریم به همین دلیل نیز همه پای کار ثبت جهانی هگمتانه آمده‌اند.

وی همکاری، همدلی و وحدت موجود در استان را نشان‌دهنده استحکام استان برشمرد و مطرح کرد: امروز در استان در بحث ساخت ساختمان و مسکن نیز به وحدت رسیدیم و همه قبول کردند که برای تحقق این مهم باید ۲ هزار هکتار به مساحت همدان اضافه شود.

حاجی‌بابایی با اشاره با اینکه ایجاد چنین جهشی در بحث مسکن نتیجه وحدت نظر است، عنوان کرد: امسال اقدامات بزرگ و خوبی در استان رخ خواهد داد.

وی درباره جشنواره سیر و موسیر همدان نیز ادامه داد: امروز در بحث تولید سیر و فراورده‌های آن می‌توانیم بیشتر از این کار کنیم به گونه‌ای که سیر می‌تواند قطب اقتصادی برای ما باشد.

این مقام مسئول از احداث ‌شهرک سیر خبر داد و گفت: ساخت چنین شهرکی یعنی ثبت جهانی سیر با فراوری‌های مختلف، در همدان مرکزیت پیدا می‌کند چرا که بیش از ۷۰ نوع دارو می‌توان از سیر استخراج کرد که این نیز مسئله ای جهانی است.

وی با اشاره به احداث اتوبان همدان ـ علیصدر، این طرح را یکی از مهمترین پروژه های استان بر شمرد و مطرح کرد: برای اجرای این طرح ۸۴۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده ‌که اجرای آن جهشی در حوزه گردشگری استان است.

حاجی بابایی همچنین احداث راه‌آهن زنجان به همدان را از دیگر پروژه های مهم برشمرد و ادامه داد: فاز اجرایی این پروژه نیز اسفند شروع شده و تا کنون ۱۰ کیلومتر زیر ساخت آن آماده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح حکمت بین استان‌های زنجان و همدان اضافه کرد: قرار شد این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و به عنوان طرح ملی ثبت شود.

نماینده مردم همدان در باره این طرح توضیح داد: این طرح مسیری از شیخ بوعلی سینا تا شهاب‌الدین سهرودی شیخ اشراق را تعریف کرده و از نظر فلسفی و علمی نیز بسیار معنا دارد بنابراین هر کاری که در مسیر زنجان ـ همدان انجام می‌شود با رنگ و بوی این طرح است.

وی با اشاره به اینکه تعجب می‌کنم نتوانستیم این کارهای بزرگ را به جوانان نشان دهیم مطرح کرد: به زودی شاهد کارهای بزرگتری در استان خواهیم بود که باید مردم در جریان آنها قرار گیرند.

حاجی‌بابایی درباره فعال‌سازی فرودگاه همدان عنوان کرد: در این بخش نیز یک شرکت را هواپیمایی وارد موضوع کردیم که قرار است سه هواپیما خریده و در فرودگاه همدان مستقر شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *