بیش از ۱۱ هزار همدانی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، وهب مختاران گفت: ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر در ۳ ماهه نخست امسال با هدف سنجش و ارزشیابی مهارتی در آزمون‌های مختلف فنی و حرفه‌ای این استان شرکت کردند.

او هدف و اولویت اصلی مهارت‌آموزی در مراکز فنی و حرفه‌ای را ایجاد فرصت‌های شغلی اعلام کرد و گفت: از این تعداد شرکت کننده ۷ هزار و ۶۳ نفر مرد و ۴ هزار و ۷۸۴ نفر زن بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه افراد پس از حضور در دوره‌های مهارتی بخش دولتی و خصوصی برای دریافت گواهینامه از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید در آزمون‌ها شرکت کنند، گفت: این آزمون‌ها شامل آزمون هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم نامه، ادواری و آنلاین است.

مختاران افراد شرکت کننده در آزمون آنلاین را هم ۵ هزار و ۱۰۷ نفر بیان کرد و از مشارکت ۳۳۲ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه خبر داد و گفت: در آزمون‌های هماهنگ نیز ۳ هزار و ۳۷۴ نفر شرکت کردند و مابقی شرکت کنندگان نیز در رشته صنعت ساختمان مورد سنجش قرار گرفتند.

او گفت: کارآموزان در رشته‌های مختلف مانند صنایع دستی، جوشکاری، مکانیک، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، مراقبت زیبایی، حسابداری، مدیریت خانواده، گردشگری، صنایع چوب، برق و اتومکانیک مورد ارزیابی مهارتی قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *