کمک ۲۴ میلیارد تومانی خیرین کرمانشاهی به حوزه سلامت

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۲۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیران به حوزه سلامت کمک شده که توسط افراد حقیقی، شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت بوده است.

وی عنوان کرد: از مبلغ فوق بیش از ۸۰ میلیارد ریال صرف احداث واحدهای ارائه خدمات سلامت شامل چهار باب خانه بهداشت و دو مرکز خدمات جامع سلامت شده و مبلغ ۱۸۷ میلیارد ریال نیز برای خرید و اهدای تجهیزات اداری و پزشکی بوده است.

قبادی گفت: این تجهیزات شامل تخت جراحی ارتوپدی- سل کانتر- دی سی شوک- انکوباتور نوزاد- دستگاه ECG – ست اورلوژی- اسپکتروفتومتر- پمپ سرم- سانتریفیوژ- اتو آنالایزر- اسکرابر- میکروسکوپ- سونی کید- فور- اتوسکوپ- لارنگسکوپ- ونتیلاتور- ساکشن- ترالی احیاء- تخت معاینه- ست چشم پزشکی- ترازوی اطفال و بزرگسال- صندلی همراه بیمار- کپسول اکسیژن- بن ماری- فشارسنج و ابزار مورد نیاز شبکه‌های بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها است.

وی از انعقاد تفاهمنامه همکاری احداث یک پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان پاوه و تعمیر و بازسازی بخش اطفال بیمارستان حضرت رسول‌(ص) جوانرود با مشارکت خیرین سلامت نیز خبرداد.

قبادی یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای این مدیریت در سال گذشته را کسب عنوان دانشگاه برتر در حوزه مشارکت اجتماعی سلامت برشمرد.

وی همکاری با گروه‌های داوطلب و جهادی در اجرای ۶ پروژه جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار استان نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه بوده که در همین راستا و به منظور بهره‌مندی بهینه از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مؤسسات خیریه کشوری تفاهم نامه همکاری با مؤسسه خیریه پزشکی مهرنوین جهت ارائه خدمات تخصصی پزشکی رایگان به زنان بی‌سرپرست و کودکان منعقد شد.

قبادی جلب مشارکت و همکاری پزشکان و دندانپزشکان خیّر در ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند در سطح استان و کشور و جلب همکاری و مشارکت خیرین خارج از کشور در تأمین زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های حوزه سلامت استان را از دیگر اقدامات این حوزه دانست.

وی اضافه کرد: در حوزه سازمانهای مردم نهاد و مؤسسات خیریه سلامت در حال حاضر ۱۴ مؤسسه خیریه بیمارستانی در استان تأسیس و مشغول فعالیت بوده که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ میلیارد ریال جلب مشارکت داشته‌اند و ۳۸ سمن فعال در حوزه سلامت در زمینه اجرای برنامه های سلامت محورو طرح‌های ملی در راستای ارتقای سطح سواد سلامت آحاد مختلف جامعه با دانشگاه همکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *