پیش‌بینی میشود تولید گندم در لرستان ۶۰ درصد افزایش داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، فرهاد زیویار در حاشیه برداشت کاملینا از مزارع سرطرهان با اشاره به رونق و رشد کشاورزی در لرستان اظهار داشت: محصولات کشاورزی این استان به‌دلیل بارش‌های مناسب جزو محصولات سرآمد در کشور است.

وی با اشاره به رشد تولید گندم در لرستان افزود: رشد تولید گندم در این استان براساس پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده برای سال جاری ۶۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تولید گندم و جو در این استان  ۴۳۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ بوده است، عنوان کرد: پیش‌بینی کارشناسان کشاورزی‌ در امسال برداشت  ۶۰۰ هزار تن برای این محصولات خواهد بود‌.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت کاملینا در کل کشور ۱۳ هزار هکتار است، گفت: لرستان با پنج هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت کاملینا رتبه نخست کشور را در کاشت این دانه روغنی دارد.

زیویار با اشاره به اهمیت محصول کاملینا در حوزه راهبردی و استراتژیک گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در کوهدشت به کاشت کاملینا اختصاص پیدا کرده است.

استاندار لرستان همچنین از محل خدمات پزشکی خیریه نوآوران سلامت در منطقه طرهان کوهدشت بازدید کرد. این بنیاد در برخی از روستاهای این شهرستان خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی ارائه می‌دهد.

لرستان با پنج هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول کاملینا، رتبه نخست کشور را در کاشت این دانه روغنی کسب نموده است.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *