رتبه نخست تولید طلا در کشور در اختیار کردستان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، بختیار خلیقی در کارگروه تعامل ستادی کاهش مشکلات اکتشافی و معدنی صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست، گفت: ۵۰ درصد طلای ایران در زرکوه تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه معدن است.

او با اشاره به این مطلب که کردستان در خصوص سنگ آهن رتبه پنجم کشوری را دارد، افزود: در حال حاضر در استان ۳۵۶ واحد معدنی و ۱۸ گونه ماده معدنی داریم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ماده‌های معدنی استان شامل پلی متال آهن طلا بارید، پژوزولان، پوکه، سیلیس، تراورتن، فلدسپات، گرانیت، منگنز، مرمریت مرمر و سایر موارد معدنی است و این امر بیانگر آن است که کردستان پتانسیل خوبی برای امر سرمایه گذاری در حوزه معدن است.

خلیقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جلسه امروز برای تعامل بیشتر بین حفاظت محیط زیست و مجموعه صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن است و انتظار می‌رود خروجی این جلسه مایه خیر و برکت برای استان باشد.

وی افزود: تعامل بین محیط زیست و معدن منجر به ارائه راهکار‌های مناسبی می‌شود تا هم معدن استان سرمایه گذار جذب کند و هم محیط زیست دچار کمترین آسیب شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: استفاده بیش از بیش ظرفیت‌های معدنی استان نیازمند تعامل و هم فکری با محیط زیست است.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *