کمبود بارش ۳۰ درصدی در همدان/ ضرورت صرفه جویی در مصرف آب

به گزارش غرب ایران؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان همدان گفت: آموزش، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت و کاشت محصولات کم‌آب بَر در دستور کار است؛ اظهار کرد: باید با اجرای شیوه‌های نوین کشاورزی و باغداری، استفاده از سفره‌های زیرزمینی آب را به حداقل رساند.

استاندار همدان یادآور شد: شورای تأمین آب در شهرستان‌ها باید به ریاست فرمانداران تشکیل شود و برای دهیاران و متولیان جلسات آموزشی و توجیهی برگزار شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به لزوم تشکیل یگان ویژه حفاظت از آب توسط دستگاه‌های متولی و فراجا گفت: بعد از بحران آبی سال گذشته، با پیگیری‌های انجام شده، فرصت اصلاح شبکه‌های آب، راه‌اندازی خط پدافندی، تکمیل خطوط انتقال آب از سد تالوار و ایجاد و راه‌اندازی تصفیه‌خانه به وجود آمد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با انسداد چاه‌های غیرمجاز ۲۲ میلیون مترمکعب در برداشت و مصرف آب صرفه‌جویی شد؛ خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌های خوب امسال اما به دلیل خشکسالی چند سال اخیر نسبت به بلندمدت، هنوز ۳۰ درصد کمبود بارش وجود دارد و مردم باید همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای خبر /خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *