همدان قطب نگهداری و توزیع واکسن در غرب کشور تعیین شد

به گزارش غرب ایران، فاطمه ترکمان اسدی با بیان اینکه همدان قطب نگهداری و توزیع واکسن در غرب کشور شد افزود: برنامه توزیع واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی از سطح کشوری تا سال ۱۳۸۷ به صورت متمرکز و از تهران انجام می‌شد که با توجه به مشکلات موجود مقرر شد از سال ۱۳۸۸ این برنامه به صورت منطقه‌ای انجام شود.

او گفت: به همین منظور دانشگاه‌های علوم پزشکی به هشت قطب تقسیم‌بندی شدند و همدان به عنوان یکی از قطب‌های تحویل، نگهداری و توزیع واکسن برای منطقه غرب کشور شامل استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان در نظر گرفته شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افتتاح فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن قطب غرب کشور در همدان تصریح کرد: این مهم در دومین روز از هفته سلامت اتفاق افتاد.

ترکمان اسدی تاکید کرد: فاز اول ساختمان جدید نگهداری واکسن شامل چهار اتاقک نگهداری واکسن از جمله یک اتاقک زیر صفر و سه اتاقک بالای صفر درجه با حجم حدود ۸۰ متر مکعب در محل کنونی در سال ۱۳۸۸ ساخته شد.

او افزود: عملیات ساختمان فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان قطب غرب کشور از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و طی اجرای این طرح، مراحل نصب اتاقک‌های سردخانه، دستگاه‌ها و کمپرسور‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز تکمیل شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه این ساختمان شامل سه اتاق یعنی یک اتاق زیر صفر و دو مکان بالای صفر درجه است گفت: بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت فضای فیزیکی این طرح، ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای ساخت اتاق‌های سردخانه، یک‌میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال برای نصب کمپرسور‌ها و تجهیزات جانبی و ۱۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برای خرید دو دستگاه ژنراتور برق هزینه شده است.

ترکمان اسدی افزود: با ساخت فاز دوم این سردخانه حجم کل سردخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان به حدود ۱۷۲ مترمکعب افزایش یافت که ظرفیت نگهداری حدود ۳ میلیون دز واکسن را دارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *