تکمیل ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی همدان

به گزارش غرب ایران، علی خاکسار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان پس از فعالیت مستمر در ایام نوروز در تعطیلات عید فطر نیز به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار داشت: شب قبل ظرفیت‌ مرکز اقامتی استان تکمیل بود و همکاران ما در ستاد خدمات سفر تا پاسی از شب، مسافران را به محل نمایشگاه بین‌المللی همدان و شهرستان‌های نزدیک راهنمایی می‌کردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان در ایام تعطیلات عید فطر با میراث‌ فرهنگی همکاری می‌کند و فعالیت‌های فرهنگی انجام ‌می‌دهد، اعلام کرد: ستاد خدمات سفر استان در محل ساختمان شماره ۲ میراث فرهنگی همدان واقع در میدان آرامگاه باباطاهر آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

خاکسار ادامه داد: با آغاز موج جدید سفرها همزمان با عید سعید فطر از ۲۹ فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه سال جاری بیش از ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان ساکن شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۳۴۶۷ نفر در هتل‌ها، ۹۰۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۷۰۵ نفر در مهمانپذیرها و ۴۶۰ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها اقامت داشتند همچنین بوم‌گردی‌های همدان پذیرای ۷۲۷ نفر، متل‌ها میزبان ۹۴ نفر و خانه مسافرها پذیرای ۵۰۶۳ نفر بودند.

خاکسار کل اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی را ۲۲ هزار و ۹۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۴۳ نفر نیز در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی، ۱۰ هزار و ۴۱۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۲۲۵ نفر اسکان اضطراری گزارش شده است.

به‌گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، در مدت یادشده ۱۳۸ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کرده‌اند که جاذبه‌هایی مانند غار علی‌صدر، آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر و کتیبه‌های گنجنامه بیشترین آمار بازدید مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.

خاکسار با اعلام اینکه در این مدت ۹۴ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری همدان انجام شده است، عنوان کرد: ۴۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۱۷ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۸ بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *