احداث ۷ سد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی دولت در استان کردستان

به گزارش غرب ایران، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه حفاظت از منابع آبی استان کردستان، اظهار داشت: توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه آبرسانی جزو برنامه‌های اولویت‌دار دولت در استان است.

وی با اشاره به اینکه ۷ سد در حال ساخت با پیشرفت‌های مختلف یا در آستانه بهره‌برداری در استان داریم، گفت: برای این پروژه‌ها به قیمت روز ۳۰ تا ۴۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده اما متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و اجرا، نتوانستند یک قطره آب در اختیار مردم بگذارند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در سفر مقام معظم رهبری به استان پروژه‌های بسیار خوبی آغاز شد اما نتیجه و خروجی آن با تاخیر مواجه شد، تصریح کرد: مجموعه‌ای از کلان پروژه‌های وزارت نیرو در استان در حال انجام بوده و باید تکمیل طرح‌ها در سال آینده با جدیت بیشتری دنبال شود. پیشنهاد می‌شود دوستانی که شاخص‌های مختلف کارکردی و مدیریتی را بررسی می‌کنند، توجهی به میزان اعتبارات جذب شده، اقدامات و سرعت انجام‌ پروژه‌ها در این حوزه هم داشته باشند‌.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های آبرسانی، تبدیل اراضی دیم به آبی را تسریع می‌بخشد، خاطرنشان کرد: میزان تخصیص ۳۳هزار هکتار در حال اجراست که با اجرای پروژه‌ها، افزایش یافته و سهم کشاورزان نیز جهش چند برابری خواهد داشت.

زارعی‌کوشا با ذکر اینکه بحث سرمایه‌گذاری بخشی و مربوط به دستگاه خاص نیست بلکه مربوط به استان است، بیان کرد: مدیران استانی نگاهشان را اصلاح کرده و پاسخ استعلامات سرمایه‌گذاری را در کوتاه‌ترین زمان به سرمایه‌گذاران بدهند.

وی اظهار کرد: بنده بنا نداشته که الزامات قانونی مربوط به اراضی و تغییر کاربری و سایر حوزه‌ها را تحکمی اجرا کنیم؛ متاسفانه برخی مدیران می‌خواهند همه استانداردها را در این دولت در بالاترین سطح اجرا کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۵۰ پروپوزال سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد بانه و مریوان ارسال شده است، خاطر نشان کرد: جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم است اما سرمایه‌گذاری زمانی جواب داده که منجر به عمل شود.

وی بیان کرد: از محل سفر امسال ریاست جمهوری به کردستان، ۲۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان مصوب شده که تاکنون ۸۳۰میلیارد تومان تخصیص صادر شده است.

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید شهرداری سنندج از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کند، عنوان کرد: شهردار جلوی این رویکرد را بگیرد و نتیجه را در جلسه بعدی اعلام کنند.

زارعی‌کوشا ابراز داشت: امیدوارم ظرف چند ماه آینده، تملک اراضی سد چراغ ویس سقز کامل انجام و آبگیری شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *