اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان تولید دارو است

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمدمهدی مجذوبی در نشست با نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و استاندار همدان اظهار داشت: علاوه بر تولید دارو بین‌المللی‌سازی و هوشمند کردن دانشگاه نیز در راستای توسعه همه جانبه بخش های مختلف دانشگاه از اولویت‌های کاری ما است.

وی با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه از نظر برنامه‌ریزی و پیگیری در وزارت بهداشت شناخته شده است، اضافه کرد: تا چند ماه آینده طرح‌های عمرانی از جمله بیمارستان اکباتان تکمیل می‌شود همچنین ۱۱ پروژه عمرانی نیز در دست اقدام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: برگزاری اردوهای تفریحی، زیارتی و راهیان نور از اقدامات این دانشگاه برای بهینه‌ سازی اوقات فراغت دانشجویان است.

مجذوبی افزود: با توجه به پیش بینی خوابگاه های مورد نیاز، هم اینک دانشجویان به صورت ۱۰۰ درصدی در خوابگاهها ساماندهی شدند و این دانشگاه از نظر خوابگاه دختران وضعیت خوبی دارد همچنین در صورت اضافه شدن ۶۰ واحد دیگر به خوابگاه متاهلان، دانشگاه علوم پزشکی همدان در این حوزه از دانشگاه‌های پیشرو کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از هفت هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند و تحصیل هفت هزار و ۳۴۵ دانشجو در سالتحصیلی ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان برنامه‌ریزی در مورد گردشگری سلامت را یکی از برنامه های مهم و دارای اولویت دانست و گفت: برای گردشگری سلامت در بیمارستان‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ریزی لازم شده است.

دکتر مجذوبی تاکید کرد: تعداد بیماران بین المللی پذیرفته شده قابل قبول نیست بنابراین باید قدمهای بزرگی برای بین‌المللی‌سازی دانشگاه انجام شود که در این راستا مشورت‌های لازم از وزارت متبوع دریافت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع بهداشتی، مدیریت اختلالات اوتیسم، تهیه اطلس خودکشی و تعیین مناطق پرخطر، خرید تجهیزات پزشکی از بودجه محرومیت‌ زدایی، افتتاح سلامتکده، راه‌اندازی مرکز پالس‌ ترابی بیمارستان بعثت، راه‌ اندازی کلینیک توانبخشی لنف آدم، راه‌اندازی درمانگاه بیماران cf طبق اساسنامه بیماران صعب‌العلاج، نصب و راه‌اندازی دزیمتری مرکز سرطان همدان، راه‌اندازی بخش‌های مهندسی بافت و آنالیز پروتئین و توسعه بخش‌های کشت سلولی را جزو افتخارات این دانشگاه دانست.

وی از تدارک امکانات برای راه‌اندازی بخش‌های پیوند استخوان، توسعه مراکز درمان ناباروری، تکمیل مرکز سرطان و راه‌اندازی مرکز جامع سالمندان دیابت خبر داد و گفت: مرکز منوپوز در استان همدان در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به مردم استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی پیگیری برای تامین زمین مورد نیاز صورت گرفته با این وجود باید جلسه ای برای نهایی شدن زمین این بیمارستان برگزار شود.

مجذوبی افزود: با توجه به استقلال ساختاری تشکیلات پردیس بین‌الملل این دانشگاه، سال ۱۴۰۲ یکی از ماموریت‌های مهم این مجموعه بین المللی‌سازی علوم پزشکی همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خیران و نیک اندیشان امسال رقمی افزون بر ۴۵ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و سلامت این استان کمک کردند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *