هشت هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان مقاوم سازی شد

به گزارش غرب ایران، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای بانک های استان با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه ای که به هر بانک تعلق گرفته هماهنگی برای معرفی از سوی بنیاد مسکن به بانک ها و شعب مختلف صورت گیرد ابراز امیدواری کرد که بتوانیم علاوه بر این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ واحد مابقی واحدها و سهم تعیین شده استان را ظرف ماه های ابتدایی ۱۴۰۲ به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: تاکنون با توجه به ابلاغ بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مجموع میانگین عملکرد بانک‌های دولتی استان بیش از ۷۰ درصد ارزیابی شده است.

استاندار همدان گفت: بانک های خصوصی باید منابع خود را در قالب پرداخت تسهیلات در سطح استان صرف کنند و علی رعم اینکه به آنها اعلام شد که منابع را در سطح استان صرف کنند، با عدم مساعدت و همسویی آنها مواجه شدیم و به تکلیف خود بخوبی عمل نکردند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: آمار مجموعه بانک‌های استان در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مطلوب بوده و بیش از ۷۰ درصد نیز ارزیابی شده است.

۵۰ درصد مسکن روستایی در کشور مقاوم است

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم در این نشست گفت: ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که فعالیت بنیاد مسکن را در این زمینه مشکل تر می کند.

مجید جودی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۴ طرح ویژه بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با ساخت سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی هدف گذاری شد، افزود: در آن زمان تنها پنج درصد از ساختمان های روستایی مقاوم بود اما هم اینک به میزان به ۵۰ درصد در کشور رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس تعهداتی که بنیاد مسکن برعهده گرفته است مقرر شده تا در دولت سیزدهم در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن احداث شود که نیمی از آنها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حمعیت و نیم دیگر در روستاها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه استان همدان جزو استان‌های پیشرو در زمینه بازسازی مسکن روستایی با ۱۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است ادامه داد: ۱۰۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان معادل ۶۵ درصد مقاوم سازی شده است که این رقم در کشور ۵۱ درصد است.

جودی گفت: مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان با عاملیت ۹ بانک برای بازسازی مسکن روستایی به استان همدان اختصاص داده شده که مبلغ هشت هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۵۳ پرونده به مبلغ ۶ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به سیستم بانکی ارجاع داده شده و استان همدان در رده سوم یا پنجم کشوری قرار دارد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۱۰ تمام مسکن های روستایی کشور در مقابل سوانح طبیعی مقاوم سازی شده باشد.

جودی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم مبلغ تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و دولت کارمزد این وام را بعنوان یارانه پرداخت می‌کند و با حمایت رئیس جمهور ایرادها و مشکل دیرکرد این تسهیلات برطرف شد.

در این جلسه مقرر شد که سهمیه بانک های عامل به آنها اعلام و ابلاغ شود و با پیگیری بعدی که انجام خواهد شد واحدهای مسکونی روستایی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بتوانند واحدهایشان را بازسازی و مقاوم سازی کنند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *