برف‌های معابر و کوچه‌های همدان پاکسازی شود

به گزارش غرب ایران، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه اضطراری مدیریت بحران، بیان کرد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام شده بود، از لحظات نخستین بارش برف، مجموعه پلیس‌راه در کنار عزیزان راهور و راهداری تلاش‌های چشمگیری داشتند تا مشکلی در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی درون‌شهری و برون‌شهری ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در ایام بارش برف، شاهد بودیم که مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تا پاسی از شب همه توان خود را برای بازکردن معابر روستایی به کار گرفتند و طبق گزارش‌های این مجموعه، مشکلی در راه‌های روستایی وجود ندارد.

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه به شدت بارش و حجم سنگین برف خیابان‌های شهر، مجموعه شهرداری همدان با به‌کارگیری همه امکانات خود، خیابان‌های اصلی را برف‌روبی و بازگشایی کرد.

قاسمی فرزاد افزود: هنوز خیابان‌های فرعی و معابر و کوچه‌ها نیاز به پاکسازی دارد؛ زیرا تردد به سختی انجام می‌شود، بنابراین نیاز است که از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای بازگشایی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی استفاده شود.

وی ادامه داد: از امکانات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ظرفیت شهرداری مریانج و جورقان و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای پاکسازی خیابان‌های شهر همدان استفاده شود.

قاسمی فرزاد گفت: از معاون هماهنگی امور عمرانی و همچنین امور شهری و شهرداری‌ها، خواسته شد تا تکلیفی برای شهرداران، ایجاد شود که در راستای تسهیل تردد در معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار همدان اضافه کرد: از ظرفیت ارتش، سازمان همیاری و شهرداری‌ها، بسیج سازندگی و سایر ارگان‌ها و نهادها برای تسهیل در تردد خودروها در معابر و کوچه‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به خاطر مسدود شدن و یخ‌زدگی سطوح خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها، مدارس را تعطیل کردیم، گفت: علاوه بر پاکسازی، باید در سطح کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی و فرعی، نمک بپاشند تا سطوح یخ‌زده هرچه سریع‌تر آب شود و معابر بازگشایی شوند.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: امروز معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان را با همکاری شهرداری بسیج کنند تا معابر و کوچه‌ها پاکسازی شوند و مردم در تردد و رفت و آمدهایشان دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه امروز، روز بسیج همگانی، برای تمیز کردن و پاکسازی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر همدان است، اظهار کرد: همه امکانات و ظرفیت استان و شهرستان‌ها را به کار گرفتیم تا این همیاری و بسیج‌همگانی شکل گیرد و معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی و اصلی پاکسازی شوند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *