ساختار فرهنگی کشور نیازمند تجدید نظر است

به گزارش غرب ایران، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی،در خطبه های نماز جمعه شهر همدان  اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه انتظار می رود شورای عالی فضای مجازی با جدیت بیشتری سکوهای داخلی را تقویت کند و شبکه ملی اطلاعات قوی را آماده کند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور مجموعه‌های فرهنگی فراوانی داریم، اما گاهی متاسفانه شاهد هستیم که در عرصه فرهنگ تأثیرگذاری‌ها کمرنگ است و تاکید کرد: ساختار فرهنگی ما نیازمند تجدید نظر است.

این مقام مسئول افزود: برای آنکه مشکلات اقتصادی حل شود و در عرصه سیاست موفقیت‌هایی کسب کنیم باید به انسجام اجتماعی برسیم و به فرهنگ توجه کنیم بر همین اساس برای اعمال قدرت در عرصه فرهنگی نیاز به حکمرانی فرهنگ هستیم.

شعبانی همچنین با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر افزود: امام خمینی(ره) در صحیفه نور آورده اند که مادر بودم بزرگترین مسئولیت و شریف‌ترین شغل است ، با این حال در جامعه امروز ما جایگاه مادری متأسفانه تضعیف شده است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: این در حالی است که حس مادری یعنی حس انسان‌پروری، است و این یعنی حس تربیت انسان یک کرامت بزرگ برای انسان است و منافاتی هم برای فعالیت‌های اجتماعی ندارد.

وی با بیان اینکه نگاه های غربی و فمنیستی می‌خواهد کرامت را از زن بگیرد، گفت:امروز دغدغه ما حفظ ارزش و جایگاه مادر بودن است و باید این جایگاه را تقویت کنیم.

شعبانی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره توجه به نقشه‌های دشمن و مغرور نشدن اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنها بهترین راه مبارزه با دشمن است.

امام جمعه همدان ضعف ها پل ورود و نفوذ دشمنان دانست و عنوان کرد: دشمن امروز ما تمرکز خود را بر برجسته‌سازی نقاط ضعف قرار داده و با همین سیاست قصد دارد تا دستاوردها، زحمات و نقاط قوت کتمان شود.

وی به سفر اخیر رئیس جمهور به یزد اشاره کرد و گفت: بنای دولت بر خدمتگزاری است که البته انتقاداتی وجود دارد اما خدمات دولت قابل انکار نیست چنانچه شاهدیم عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج فارس به یزد و چند استان دیگر به طول بالغ بر ۷۲۰ کیلومتر است که آب شرب، صنایع و معادن را تأمین می‌کند و از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

امام جمعه همدان خواستار آینده پژوهی در مشکلات آب شد و افزود: با این اقدام می توانیم مشکلات مناطق مرکزی را هم برطرف کرد و این اتفاق می‌تواند بر مسائل صنعتی استان‌ها تأثیرگذار باشد.

شعبانی اهانت رسانه های غربی به مرجعیت را محکوم کرد و ادامه داد: این کارها نمی تواند نور اسلام را در جهان خاموش کنند، آنها به اسم آزادی بیان به عقاید توهین می‌کنند.

وی با تبریک سالگرد ولادت امام خمینی(راه) از زحمات دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی استان تقدیر کرده و گفت: امید است دبیر جدید تحول اساسی در ساختارهای فرهنگی را ایجاد کند که بتواند حکمرانی جدید را بر پا کند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *