تصویب ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در هفتمین جلسه شورای راهبری تصادفات استان با حضور وبیناری فرمانداران، به اهتمام دولت مردمی سیزدهم در مقوله تلاش در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیزدهم نسبت به مساله تصادفات پای کار است و به صفر رسیدن خسارت های جانی و مالی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع افزون بر ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور برای حوزه راه و شهرسازی استان همدان مصوب شده است، گفت: کل این میزان اعتبار باید ظرف سه سال و تا پایان سال ۱۴۰۲ جذب شود.

وی یادآور شد: البته افزایش و تصویب این مبلغ با رایزنی های فراوان از سوی مجموعه استان و توجه ویژه دولت بوده که تاکنون هم یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار به استان اختصاص یافته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کنار گذر غربی همدان، به اسم سید جمال الدین اسدآبادی نام‌گذاری‌ می‌شود ، گفت: افتتاح این کنار گذر با سرعت عمل و مساعدت سایر دستگاه‌ها، همزمان با سوم خرداد پیش بینی می شود.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به سیاست کلان دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، احداث شهر جدید با معابر فرعی ۱۲ متر، خیابان‌های ۳۰ متری و بلوار های شریانی ۷۰ متری که بر اساس نیازهای سال‌های آینده دیده شده در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: جاده غارعلیصدر حدفاصل بلوار نجفی تا گل تپه از مسیرهای حادثه خیز است که ایمن سازی و چهار بانده کردن این محور رویکرد اصلی مدیران استان است.

استاندار همدان، آموزش و فرهنگ سازی را ۲ راهکار مهم در کاهش حوادث رانندگی برشمرد و گفت: برهمین اساس دوره های آموزش همگانی فراگیر برای تمام کارکنان دولت در راستای کاهش تصادفات ایام پایانی سال و نوروز پیش بینی شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه پل ها و معابر شهری در دست اقدام شهرداری به سرعت افتتاح شود، بر جلوگیری از تردد کامیون ها در محور بیجار علیصدر، پیگیری احداث پاسگاه سوباشی، رفع ۱۷ نقطه حادثه خیز در شهرستان رزن تاکید کرد.

فرمانده انتظامی همدان نیز در این نشست با اشاره به ۶۸ هزار و ۹۶۷ نفر راننده حرفه ای در استان، گفت: ناوگان حمل و نقل به تفکیک کاربری دارای ۲۵۶ هزار و ۲۴۵ هزار دستگاه سواری، ۲۲ هزار و ۴۲۸ کامیون، ۲۹۴ هزار دستگاه اتوبوس، سه هزار و ۹۴۲ تاکسی و هزار و ۲۹۷ مینی بوس و ۴۰ هزار و ۶۰۷ وانت و مابقی شامل تراکتور و سایر ماشین آلات است.

سردار سلمان امیری ادامه داد: در مجموع ۳۵۱ هزار و ۳۴۵ انواع خودرو در سطح استان شماره گذاری شده است که با توجه به افزایش خودرو و موتورسیکلت امسال شاهد رشد ۶ درصدی شماره گذاری در استان بودیم.

وی با بیان اینکه تردد درون شهری امسال در همدان ۸۸ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین میزان تصادفات درون شهری ۲ درصد کاهش نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان با تاکید بر اینکه پس از هر فقره تصادف درون شهری نیروهای پلیس و راهنمایی و رانندگی موظف به حضور در صحنه و تهیه کروکی و ثبت آن هستند، یادآور شد: ناکافی بودن پل عابر پیاده و ناایمن بودن خودروهای موجود از مهمترین علل تصادفات است.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

بهاریان رئیس هیئت کشتی همدان شد

غرب ایران - در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان همدان ولی‌الله بهاریان با رای مجمع برای ۴ سال به عنوان ریئس هیئت کشتی استان همدان انتخاب شد و سکان کشتی همدان را در دست گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *