تشییع ۶ شهید گمنام در دارالمومنین همدان

به گزارش غرب ایران، خیل عظیمی از مردم همدان در میدان امام همدان تجمع کردند و با شور فاطمی خود میزبان لاله های گمنامی شدند که حدود ۴۰ سال از گمنامی آنها می‌گذرد.

کاروان شهدای گمنام روز پنجشنبه یکم دیماه جاری وارد استان شدند و همدانی‌ها در این ایام به شایستگی میزبان پیکرهای مطهر شش شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس شدند به طوری پیکرهای مطهر در بیش از ۱۰۰ مکان از جمله شهرها، روستاها، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، هیئات مذهبی، یادواره‌های شهدا، ادارت و نهادها و غیره حضور پیدا کردند و بر این اساس کل استان معطر به عطر لاله های زهرایی شد.

شهیدی ۱۶ ساله که در سال ۶۲ در جزیره مجنون و در عملیات خیبر، شهیدی ۱۸ ساله که در بهمن ماه سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی، شهید ۱۹ ساله که در اسفندماه سال ۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون، شهیدی ۲۰ ساله که در عملیات والفجر ۴ و در سال ۶۲، شهیدی ۲۰ ساله که در تک دشمن در خردادماه ۶۷ و شهیدی ۲۴ ساله که در خردادماه سال ۶۷ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مردم همدان با استقبال پرشور و تشییع پیکر پاک این شهیدان، با آرمان‌های بزرگ شهدا و امام شهیدان عهد و پیمانی دوباره بستند، در این مراسم که با عزاداری برای دخت نبی اکرم(ص)،حضرت فاطمه زهرا(س) همراه بود پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه، پیکر پاک شهدا به ۳ نقطه از شهرستان همدان جهت تدفین منتقل شدند.

این شهدای والامقام بعد از اجرای برنامه‌های مختلف با حضور اقشار مردمی از کودک تا پیر و جوان در اداره کل آموزش و پرورش همدان، پردیس شهید مقصودی و پارک امامزاده خضر همدان تشییع و به خاک سپرده شدند.

 

خاکسپاری شهید گمنام ۱۶ ساله در اداره کل آموزش و پرورش

محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در محوطه اداره آموزش و پرورش استان همدان؛ ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس و تمام شهدای امنیت، بیان کرد: این افتخاری بسیار بزرگ است برای سازمان آموزش و پرورش، دانش آموزان و تمام فرهنگیان استان همدان که میزبان یک “شهید گمنام” باشیم.

وی ادامه داد: از مسئولین محترم استان از جمله امام جمعه محبوب، استاندار محترم، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دوستان سپاه، بسیج و تمام بزرگوارانی که تصمیم گرفتند و این افتخار را به ما دادند که این شهید گمنام بر مرکز تعلیم و تربیت استان همدان دفن شود، سپاسگزاریم.

نقوی خاطر نشان کرد: این شهید گمنام که امروز مهمان ما در همدان است، در عملیات خیبر در جزیره مجنون، در سال ۱۳۶۲ در سن ۱۶ سالگی، یعنی در دوران درخشان نوجوانی و دانش آموزی و تحصیلات خود، میز و نیمکت و آرزوهای جوانی خودش را رها کرد، تا برای دفاع از ناموس و وطن خود و در دفاع از “حریم ولایت” خونش را نثار کند.

وی افزود: این شهید گمنام عزیز که نامش را نمی دانیم و از خدا خواسته بود که گمنام و بی نام و بی نشان بماند، و همچنین سایر شهدای انقلاب اسلامی – چه در زمان دفاع مقدس، چه شهدای مدافع حرم و چه در عصر حاضر شهدای امنیت – از زندگی خود و از جان خود گذشتند تا ما اکنون بتوانیم با آرامش به زندگی خود ادامه دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان اظهار داشت: ما با این شهید بزرگوار که امروز مهمان ما هست، به همراه تمام همکاران و پیشکسوتان آموزش و پرورش، همه دانش آموزان استان، تمام مسئولین و مردم شریف استان همدان، عهد و پیمان می بندیم که راه این شهید گرامی را همواره ادامه دهیم. که این شهید ادامه دهنده حرکت و راه حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا بوده است. ما امروز با این شهید عزیز پیمان محکم می بندیم که در انجام مسئولیت و وظیفه ای که به هر کدام از ما سپرده شده است، به خون شهدا خیانت نکنیم و تداوم دهنده راه شهدا باشیم.

نخستین شهید گمنام در رزن خاکسپاری شد

پیکر مطهر شهید گمنام امروز بر دستان مردم شهیدپرور و انقلابی مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در پارک شهید گمنام شهرستان رزن تشییع و به خاک سپرده شد.

همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار رزن در سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) در این مکان حضور یافتند و با تشییع با شکوه و خود همراه با دسته جات عزاداری مراسم سوگواری فاطمه زهرا(س) را برگزار کردند.

در این مراسم مادران شهدا شوق دیدار با این شهید گلگون کفن را دارند و همچون کسی که یوسف گمگشته خود را یافته خوشحال بوده اما گریه‌ها و ناله‌های مادرانه آن‌ها را امان نمی‌دهد.

رزن از شهرستان‌هایی است که همواره آرزو و افتخار میزبانی یکی از شهدای گمنام را داشته اما به دلیل نبود جانمایی مناسب هر ساله تقاضای میزبانی شهید آنها رد می‌شد اما امسال بعد از سالها رزن میزبان شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس آن هم در روز «روز ملی شهدای گمنام» شد.

به برکت حضور این شهید در این شهرستان پارکی به وسعت دو هکتار در بهترین نقطه و چشم انداز شهر برای تدفین این شهید بزرگوار اختصاص داده شد تا محلی برای برگزاری مراسمات معنوی و ویژه مردمی باشد.

۳۲۰ شهید دوران دفاع مقدس متعلق به شهرستان رزن است.

 وداع ملایری‌ها با لاله‌های فاطمی 

همچنین امروز همزمان با سراسر کشور و مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم با شکوه استقبال، تشییع و تدفین پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در ازندریان و سامن ملایر برگزار شد.

امام جمعه ملایر در مراسم تشییع دو شهید گرانقدر اظهار داشت: امروز این دو فرزند عزیز آمدند تا به ما یادآوری کنند انقلاب با خون شهیدان به دست آمده است ضمن اینکه این شهدا آمدند به ما بگویند شهید و جلاد کیست. اینان بار دیگر آمدند تا چهره نحس دیکتاتورهای عالم را بر ما فاش کنند و جهان کفر و استکبار را به ما نشان دهند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه شهدا را دایره المعارف انقلاب اسلامی خواند و گفت: امروز در ملایر در روز شهادت حضرت زهرا(س) با پیکر مطهر یادگاران دفاع مقدس دست بیعت داده و اعلام می‌کنیم این راه را با شجاعت و قدرت ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *