هفت طرح راهداری با ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان به بهره برداری رسید

به گزارش غرب ایران، «علیرضا قاسمی فرزاد» در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی شهرستان بهار همزمان با روز راهداری با اشاره به تاکید رییس جمهور در رفع نقاط حادثه خیز استان افزود: در سفر هیات دولت به استان، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مباحث زیرساختی، راه و راه‌آهن اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر رییس جمهور به استان همدان تاکنون هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که بخشی در حوزه راه و راهداری هزینه خواهد شد.

استاندار همدان اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح شهید زارعی یکی از نقاط حادثه خیزی بود که از سالهای گذشته مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفت و در یکسال اخیر با پیگیری های مجدانه و اقدام جهادی و انقلابی مسئولان به اتمام رسید تا شاهد کاهش حوادث در این نقطه باشیم.

لازم به ذکر است تقاطع غیرهسطع شهید زارعی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در سه راهی صالح آباد و در کریدور مرکز به غرب قرار گرفته است و جدا کننده ترافیک استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان است که جزو تقاطع های استراتژیک غرب کشور بخصوص راه کربلا محسوب می شود.

پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید زارعی از محل منابع ملی و استانی با ۱۹ میلیارد تومان تامین اعتبار شد و دارای روگذر به متراژ ۴۰۰ متر و زیرگذر ۶۸۵ متر است.

هدف از اجرای پروژه، حل گره ترافیکی‌ و رفع نقطه حادثه خیز به منظور ارتقای ایمنی وسایل نقلیه و در نتیجه کاهش تصادفات و جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی و اقتصادی به خصوص در ایام نوروز و اربعین حسینی است.

همزمان با روز راهداری و با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استاندار همدان، فرماندار بهار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و سایر مسئولان استانی و شهرستانی تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی شهرستان بهار افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *