طرح تفصیلی شهر جدید هگمتانه به زودی تصویب می شود

به گزارش غرب ایران ایوب اسدالهی افزود: شهر جدید هگمتانه (حورا) با ۲ هزار میلیارد تومان پشتوانه مالی منتظر دریافت مصوبه کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی آن به زودی به تصویب می‌رسد.

شهر جدید هگمتانه در کیلومتر ۲۰ جاده تهران ایجاد می‌شود و ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را دارد و قرار است سرریز جمعیت همدان در این شهر جدید ساکن شوند.

او گفت:هیئت مدیره شهر جدید پرند با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه آمادگی خود را برای تامین زیر ساخت‌ها و ساخت شهر جدید هگمتانه اعلام کرده است.

مدیر کل راه شهرسازی استان همدان گفت: یکی از مشکلاتی که مطرح می‌شود در این شهر جدید اعتبار ندارد، اما هیات مدیره شهر‌های جدید این مکان را برای همدان مهیا می‌کند.

اسدالهی افزود: قرار است زمین در این شهر به قطعات ۲۰۰ متری تفکیک و برای ساخت ساختمان‌های ۲ طبقه ویلایی در اختیار متقاضیان قرار داده شود و تعدادی واحد نیز توسط هیئت مدیره برای متقاضیانی که توان ساخت ویلایی را ندارند ساخته می‌شود.

شهر هگمتانه (حورا) در  ۴ مهر ۱۳۷۲ موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری را کسب کرده و درتاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۷۵ با دستور ساخت وزیر مسکن و شهری‌سازی به مدیر عامل وقت شرکت عمران شهر‌های جدید ابلاغ شده است.

مدیر کل راه شهرسازی استان همدان گفت:این شهر مخصوص متقاضیان داخل شهر همدان ایجاد می‌شود و عمده متقاضیان آن مستاجرانی خواهند بود که در همدان زندگی می‌کنند.

اسدالهی گفت:شهر جدید هگمتانه مستقل از همدان و با سرانه‌های کامل ساخته می‌شود برخی سرانه‌ها که کمبود آن در همدان احساس می‌شود آنجا به صورت کامل ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *