اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات جوانی جمعیت به سازمان های مردم نهاد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ «فاطمه ستاری نوید» در چهارمین ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و کانون های فرهنگی مساجد نقش مهم و موثری در اجرای قانون جمعیت دارند بنابراین برای حمایت از این نهاد و

به منظور تشویق افراد به کاهش سن و یا تسهیل ازدواج و همچنین فرزند آوری زوج ها باید اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها در مناطق شهری، روستایی و راه های ارتباطی یک سوم ظرفیت اسمی سالانه فعالیت محیطی و تبلیغاتی که برای تبلیغات فرهنگی در نظر گرفته شده را برای امر ازدواج، فرزند آوری، رشد جمعیت و تعالی خانواده در نظر بگیرند.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با بیان اینکه جوانی جمعیت به عنوان موتور محرکه هر کشور باید به عنوان یک موضوع راهبردی مورد توجه قرار گیرد ، گفت: طبق مصوبات نشست مهر ماه ستاد جوانی جمعیت همدان، جدول برنامه همه دستگاه ها برای اجرایی شدن این موضوع تهیه شده است.

ستاری نوید اضافه کرد: گزارش ماهانه فعالیت های صورت گرفته از سوی دستگاه های مجری در اختیار دبیرخانه ستاد جوانی جمعیت همدان برای ارسال به وزارت کشور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دستگاه متولی اجرای قانون جمعیت باید اهتمام لازم را برای عملی کردن این قانون داشته باشند همچنین در هر دستگاه اجرایی یک نفر به عنوان نماینده که اشراف به قانون جوانی جمعیت به دبیرخانه معرفی شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان اظهار داشت: شاخص هایی برای ارزیابی عملکرد نهادهای مسئول در زمینه جوانی جمعیت توسط افراد و کارشناسان زبده و توانمند احصا و تعیین شود.

ستاری نوید افزود: ۴۰ شاخص برای دانشگاه علوم پزشکی احصا شده و برای نمونه این مجموعه با ارتقای کیفیت مراقبت های بارداری در راستای فرزند آوری و زایمان طبیعی مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت می تواند اقدام کند همچنین اصلاح تعرفه ها و کارانه برای افزایش زایمان طبیعی را در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوار پس از تولد فرزند سوم و تخصیص زمین ۲۰۰ متر مربع به زوج هایی که فرزند سوم آنها متولد می شوند باید در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی باشد.

وی با بیان اینکه تعداد تسهیلات اعطای وام فرزند آوری متناسب با تعداد تقاضا در بازه زمانی معین باشد ، گفت: در جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید دنبال راهکارهایی برای ارتقای رتبه استان در نیمه دوم سال با پیگیری مصوبات باشیم.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *