ضرورت ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان همدان

به گزارش غرب ایران علیرضا قاسمی فرزاد گفت: رئیس جمهور در دیدار اخیر از عملکرد استان در حوزه اشتغال ابراز رضایت کرده و خواستار تلاش مضاعف برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری شد.

او با بیان اینکه باید روند سرمایه‌گذاری خارجی، بیش از پیش در همدان تقویت می‌شود، گفت: اعضای اتاق بازرگانی به دلیل ارتباط نزدیک و هماهنگی که با سرمایه گذاران خارجی دارند، برای جذب آنان درجهت توسعه سرمایه‌گذاری در استان همدان نقش لازم را ایفا کنند.

استاندار همدان گفت: تکمیل اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در همدان ضروری است، اعتبار مورد نیاز برای امکان سنجی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان همدان تأمین می‌شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همدان استفاده شود، گفت: نباید برخی مشکلات، مانع از ایجاد موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در همدان شود.

او گفت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرآوری کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری نیز باید به شکل مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

استاندار همدان با بیان بر اینکه باید بتوانیم شهرک‌های صنعتیِ تخصصی مثل شهرک دارویی یا فرآوری میوه در شهرستان‌های استان ایجاد کنیم، گفت: ضمن تقدیر از فعالان حوزه اقتصادی استان، دستگاه‌های اجرایی ابلاغیه وزارت کشور در زمینه شاخص‌های ارزیابی اقتصادی را پیگیر باشند.

قاسمی فرزاد در پایان این جلسه خواستار مستندسازی و ارائه اطلاعات به موقع در حوزه فعالیت‌های اقتصادی استان شد و افزود: این روند باید به‌گونه‌ای باشد که شناسنامه تلاش‌های برجسته اقتصادی استان از جمله در زمینه احیای واحد‌های راکد اقتصادی و فعالیت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با دقت منعکس شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *