ثبت جهانی «علیصدر» طولانی‌ترین غار آبی جهان همچنان در دستور کار

به گزارش غرب ایران سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست «تحقیق و تفحص از غار علیصدر»  و در دیدار با نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، غار علیصدر را یکی از قطب‌های گردشگری کشور و رفع چالش‌های مربوط به آن را از اولویت‌های وزارتخانه بیان کرد و افزود: پیگیر ثبت جهانی هگمتانه و غار علیصدر و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه هستیم.

او همچنین به پیگیری جدی برای تخصیص درآمد‌های اختصاصی از محل ۵ درصد خزانه به منظور توسعه و حل چالش‌های غار علیصدر اشاره و تأکید کرد: برای بررسی و رفع مشکلات و چالش‌های مربوط به غار علیصدر کمیته‌ای برای بررسی جوانب مختلف تشکیل خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به پرداخت تسهیلات تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به عنوان دستگاه برتر در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد و در سال ۱۴۰۱ نیز با رشد حدود ۸ برابری نسبت به سال گذشته بین دستگاه‌ها بیشترین افزایش را در این راستا داشته است.

این مسئول ادامه داد: ظرف سه هفته آینده طرح های اولویت‌دار استان را معرفی کنید تا بر اساس اولویت‌ها تسهیلات از محل‌های مختلف تخصیص پیدا کند.

اوحدی موضوع تحقیق و تفحص را فرصتی برای وزارتخانه دانست و افزود: باطن تحقیق و تفحص برخلاف ظاهر آن شیرین است و باعث شفاف‌سازی و پاسخگو بودن می‌شود؛ صیانت از اموال و مال مردم  از وظایف اصلی وزارتخانه است و همواره بر انجام آن تأکید داریم.

بررسی قرارداد غار علیصدر و تصمیم‌گیری قاطع برای آینده غار در سطح کلان از دیگر مواردی بود که معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آن اشاره و تصریح کرد: در ارتباط با بررسی مسائل مربوط به سهام، اموال و دارایی‌ها تابع نتایج تحقیق و تفحص خواهیم بود، اگر تا پایان سال نتیجه تحقیق و تفحص مشخص نشد نیز باید مطالعه عمیق و آسیب‌شناسی انجام شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس هم  در این نشست به اهمیت غار علیصدر اشاره کرد و با تأکید بر مدیریت آن به شکل کلان گفت: مدیریت صحیح غار علیصدر می‌تواند به رفع بخش اعظم مشکلات اقتصادی کشور کمک کند.

توسلی بر تعامل با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تشکیل کمیته حقوقی، اداری و مالی برای رفع معضلات غار علیصدر اشاره کرد و گفت:  اکنون برای بررسی تخلفات و چالش‌های مربوط به غار علیصدر سه وکیل روی پرونده آن کار می‌کنند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *