شهرستان بهار نیازمند صنایع تبدیلی سیب‌زمینی و سیر است

به گزارش غرب ایران، فتح‌الله توسلی، در همایش گفتمان دولت و صنعتگران و تولیدگران استان همدان که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار داشت: سهم استان همدان از صادرات استان و صادرات ملی بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه سهم صادرات استان در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۱۸ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ هم حدود همین مبلغ بوده است.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۶۹۹ طرح با پیشرفت صفر تا ۲۰ درصد داریم که ۷۰۰ طرح مربوط به بهار است، گفت: در مجموع در استان همدان دو هزار و ۱۶۸ طرح داریم که می‌تواند برای ۴۰ هزار نفر اشتغالزایی کند اما این اتفاق نیفتاده است.

توسلی با تاکید بر اینکه استان همدان اقلیم کشاورزی است، عنوان کرد: اما خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی شرایط جدیدی را برای ما ایجاد کرده که نیازمند است در وزارت صمت فکری برای این موضوع شود تا بتوانیم مشکلات حوزه کشاورزی را در صنایع تبدیلی و کشاورزی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه صنایع تبدیلی از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: در شهرستان بهار تولید سیب‌زمینی و سیر بسیار بالاست اما صنایع تبدیلی کمی داریم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه تولید انگور هم عملکرد بسیار موفقی داریم اما صنایع تبدیلی نداریم.

توسلی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت پوشاک، در شهرستان بهار و کبودرآهنگ چندین هزار خیاط و چند صد واحد تولیدی داریم، اظهار داشت:  بازگشت ارز یک مشکل مهم برای صنعتگران و تولیدگران است، چراکه صنعتگران ما محصولات خود را به ریال صادر می‌کنند اما توقع است به دلار برگردانند.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توزیع متوازن امکانات صنعتی، باید در حوزه صنعت و معدن پیاده شود، اظهار داشت: ما در استان بهترین معدن آهن را داریم اما زنجیره آهن آن تکمیل نشده است.

توسلی از رصد عملکرد بانک‌ها خبر داد و گفت: عملکرد بانک‌ها در برخی مواقع رضایت بخش نیست، از استاندار تقاضا داریم نظارت بیشتری بر روی این موضوع داشته باشند.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *