تولید زعفران در شهرستان ملایر ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش غرب ایران «یوسف کاکاوند» با بیان اینکه برداشت زعفران از اوایل آبان در این شهرستان آغاز شده و تا اواسط آذر ادامه دارد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت زعفران است که از این میزان ۱۱۳ هکتار بارور و پنج هکتار غیربارور است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش‌بینی کرد از این میزان سطح زیرکشت زعفران، بیش از ۴۱۰ کیلوگرم از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

کاکاوند میزان عملکرد زعفران در هر هکتار را بیش از سه کیلوگرم عنوان کرد و افزود: ملایر در میزان تولید و سطح زیر کشت در جایگاه نخست استان همدان قرار دارد.

وی با بیان اینکه کشت زعفران در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است، اظهار داشت: با توجه به نوع آب و هوا و خاک این شهرستان، رنگ و کیفیت زعفران ملایر در مقایسه با استان‌های زعفران خیز کشور، از عیار بالایی برخوردار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: برای کشت زعفران در ملایر از پیازهای مرغوبی استفاده می‌شود و در تلاش برای تشویق کشاورزان برای توسعه کشت زعفران هستیم.

کاکاوند زعفران را گیاهی مناسب برای مناطق کم آب دانست و گفت: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر، یکی از سیاست‌ها و راهکارهای مهم دولت است که در این راستا زعفران یکی از گیاهان کم آب‌بر و پرسود است.

به گفته وی سال گذشته حدود ۳۹۰ کیلوگرم زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شد که امسال با بارور شدن برخی مزارع، این میزان حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

شهرستان ملایر با ۱۱۸ هکتار سطح زیرکشت زعفران رتبه نخست را در استان همدان دارد و حدود ۱۳۵ بهره‌بردار در زمینه کشت این محصول در ملایر فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *