آماده باش نیروهای خدمات شهری همدان

به گزارش غرب ایران ؛ معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: ۵۵۰ تن از نیروهای این معاونت در حال آماده باش هستند و تمامی امکانات و تجهیزات برای حوادث غیرمترقبه و احتمالی ناشی از بارندگی ها فراهم شده است.

وحید علی ضمیر افزود: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی شده و تمامی کانال ها و رودخانه ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده اند.
وی ادامه داد: کیسه های شن نیز برای محل هایی که احتمال ورود آب به منازل وجود دارد پیش بینی شده است و به شهروندانی که در حاشیه رودخانه ها و یا منازل نا ایمن سکونت دارند توصیه می شود به مکانهای امن و اسکان های اضطراری در نظر گرفته شده مراجعه کنند.
علی ضمیر گفت: تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و پمپ های خودمکش در نقاط مختلف شهر برای مواقع مورد نیاز مستقر شده اند و به شهروندان این اطمینان را می دهیم که تمام مسیل ها، انهار، رودخانه ها و کانال های آب به طور مداوم رصد می شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
وی با تاکید بر همکاری شهروندان در هنگام بروز حوادث احتمالی ناشی از بارش ها اظهار داشت: شهروندان از ریختن زباله و ضایعات در مسیر انهار، رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند تا احتمال هرگونه خطر رفع شود.
علی ضمیر درباره اقدامات شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر در بارش های هفته گذشته گفت: چند مورد گزارش آب گرفتگی داشتیم که با اقدام به موقع ، آبهای سطحی ناشی از بارش ها به سرعت بازگشایی و هدایت شدند تا در حد امکان آب گرفتگی در سطح معابر و خیابان ها وجود نداشته باشد.
وی درباره توقف آب های ناشی از بارش های جوی در برخی خیابان ها نیز افزود: در برخی نقاط شهر به دلیل گود بودن نقاط آسفالتی، ماندگاری آب را داشتیم که با کمک ماشین آلات شهرداری نسبت به رفع آن ها اقدام شد و این چاله های آبی را نمی توان آب گرفتگی دانست زیرا جریان ندارند و نقطه ای هستند.
علی ضمیر با توجه به مکانهایی که برای مواقع بارندگی توسط شهرداری همدان برای مسافران نوروزی آماده شده است، گفت: هفته گذشته تمام مسافران مستقر در استراحتگاه ها و بوستان های سطح شهر به محل های اسکان اضطراری مانند سوله های ورزشی و مکان هایی که امکان اسکان بود، هدایت شدند.
‍معاون خدمات شهری شهرداری همدان به شهروندان و مسافران هشدار داد که با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی های شدید، از استقرار یا برپایی چادر در مجاور رودخانه ها خوددداری کنند.
علی ضمیر گفت: شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل یا آب گرفتگی منازل با مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ و شماره ۱۲۵ مرکز فرماندهی آتش نشانی شهرداری همدان تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
بر اساس گزارش هواشناسی بارش ها از روز یکشنبه در استان همدان آغاز و تا روز سه شنبه ادامه دارد.

انتهای پیام /خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *