نوسازی ناوگان فرسوده با جدیت دنبال شود

به گزارش غرب ایران، «علیرضا قاسمی فرزاد»  در کارگروه آلودگی هوا اظهار داشت: سهم همدان از اختصاص اتوبوس های جدید در سفر معاون وزیر کشور به همدان از ۲۰ دستگاه به ۵۰ دستگاه افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ۷۵ درصد هزینه خرید اتوبوس توسط وزارت کشور پرداخت شده است و شهرداری ها تنها ۲۵ درصد هزینه را پرداخت می کنند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

استاندار همدان بیان کرد: شهرداری همدان از ۵۰ دستگاه اتوبوس تنها برای خرید ۲۷ دستگاه اقدام کرده است که باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دریافت تسهیلات بانکی نه تنها سهمیه پیش بینی شده را محقق کند بلکه آن را به ۲ برابر یعنی ۱۰۰ دستگاه خودرو افزایش دهد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان همیاری ها و شهرداری ها نسبت به افزایش سهمیه ناوگان اتوبوس درون شهری و خارج کردن خودروهای فرسوده استفاده شود.

وی درباره خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ایستگاه های پایش کیفی هوا نیز اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به اقتصاد دانش بنیان و تاکید بر خرید تجهیزات و دستگاه های تولید داخل، باید پارک های علم و فناوری با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تولید تجهیزات به روز پایش کیفی هوا استفاده کنند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: در صورت افزایش آلودگی و پیش از رسیدن به شرایط اضطرار باید به موقع کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تشکیل جلسه داده و درباره موضوعات مهم و تکالیف محوله تصمیم گیری و نتیجه جلسه را از طریق رسانه ها اطلاع رسانی کند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: تصمیم گیری در زمینه تعطیلی مدارس در استان صورت می گیرد و درباره تعطیلی ادارات، دستگاه ها و بانک ها نیز از معاون اول رییس جمهوری درخواست شده که این موضوع به استانداران تفویض شود.

وی طرح کهاب ( کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) را در کاهش آلودگی هوا موثر دانست و گفت: تعطیلی جایگاه سوخت دانشگاه برای انجام طرح کهاب از طریق رسانه ها اطلاع رسانی و از دستگاه های سیار سوخت رسانی در این ۱۵ روز برای پیشگیری از بروز مشکل و خدمت رسانی به رانندگان استفاده شود.

استاندار همدان گفت: مکاتباتی با وزیر نفت و دیگر نهادهای مسئول به منظور بهبود گازرسانی به نیروگاه یک هزار مگاواتی شهید مفتح در فصل سرد سال صورت گرفته تا کمتر از سوخت مازوت استفاده کند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *