۵۰ اتوبوس جدید به همدان اختصاص یافت

به گزارش غرب ایران محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه آزمایش اتوبوس برقی در تابستان برای همدان جواب داد، گفت: برای زمستان نیز آزمایش آن طی می‌شود تا در صورت استفاده در کشور و تأمین اعتبار در همدان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه در حال حاضر حدود۵۰درصد تاکسی‌های همدان دستگاه کارت خوان دارند اظهار کرد: بیشتر تاکسی‌های این شهر این دستگاه را داشته و برای جلوگیری از معضلات پول خرد و… استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات لازم نیز در اختیار تاکسیرانان برای نصب دستگاه کارت خوان ارائه شد گفت: برخی از تاکسیرانان تمایلی به نصب این دستگاه نداشتند اما تعداد کافی شرکت‌هایی برای ارائه این خدمات وجود دارد و نمایندگانی از حوزه تاکسیرانی نیز به تاکسی‌داران توصیه لازم را در نصب این دستگاه دارند که خوشبختانه اکثر تاکسی‌ها نیز این امکان را فراهم کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر همدان خاظرنشان کرد: خوشبختانه ایام کرونا استفاده از دستگاه کارت خوان مطلوب بود و مردم هم استقبال می‌کردند که به مرور نیز بقیه تاکسی‌ها دارای این دستگاه خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل و نقل در شهر همدان جزو پیشنهادات است که باید کارشناسی انجام و برنامه‌ریزی صورت گیرد و اعتبار لازم تأمین و اجرای آن در بودجه سالانه مصوب شود گفت: وقتی به عنوان طرح مصوب شود باید مسیر آن را طی کند تا به مرحله اجرا برسد.

بیاناتی عنوان کرد: اجرای این نرم‌افزار از سوی معاونت تاکسیرانی در حال بررسی است و با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی کشور به دنبال این هستیم بهترین نرم‌افزار شناسایی شود تا در سال آینده پیشنهاد داده شود و در صورت تأمین اعتبار، اجرایی شود.

  نوسازی ۲۶ دستگاه اتوبوس در همدان
وی در ادامه از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل خبر داد و افزود: در حال حاضر طبق برنامه‌های مصوب پیش می‌رویم که در این راستا بازسازی ناوگان فرسوده مورد توجه قرار گرفته و تاکنون نیز ۲۶ دستگاه اتوبوس فرسوده نوسازی شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر همدان با بیان اینکه با شرکت شهاب خودرو از سوی شهرداری همدان قراردادی منعقد شد و ما نیز به عنوان نماینده این سازمان پیگیری لازم را داشتیم گفت: نوسازی ۲۶ دستگاه اعلام شد که از این تعداد تاکنون ۱۷ دستگاه هرکدام با هزینه یک میلیارد تومان بازسازی شده است. وی با اشاره به اینکه این ۱۷ دستگاه در حال حاضر وارد ناوگان اتوبوسرانی همدان شده افزود: ۵ دستگاه نیز در مجتمع امور تعمیرگاهی شهر همدان بهسازی و نوسازی شد و به ناوگان برگشت در صورتی که سال‌ها بلااستفاده بودند.

بیاناتی با بیان اینکه اقدامات خوبی در ارتباط با نگهداری خودروهای سازمانی انجام می‌شود گفت: بخشی از خودروهای بخش خصوصی که دیگر توانایی کار ندارند یا مشکلاتی در ارتباط با موضوعات فنی یا نارضایتی مردم داشتند و قدیمی شده و تجهیزاتی مثل کولر نداشتند، با توجه به مصوبات گرفته شده کم کم از گردونه خدمات‌رسانی خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با همتی که از سوی شهرداری همدان وجود دارد، از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری اتوبوس‌هایی به همدان اختصاص یافته تا به مرور زمان جذب و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شوند گفت: امسال ۵۰ دستگاه برای همدان تخصیص یافته اما برای هر کدام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان تصریح کرد: قیمت هر یک از اتوبوس‌ها ۷ میلیارد است اما از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها تقریبا چیزی حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد و به صورت دولتی تأمین می‌شود و ۱۵تا۲۰درصد نیز شهرداری‌ها باید تأمین کنند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از ۶۰ میلیارد تومان برای همدان و فعلا هزینه ۱۲دستگاه تأمین شده است گفت: با واریزی این مبالغ ۱۲دستگاه اتوبوس به مجموعه حمل و نقل اضافه می‌شود و مابقی نیز با تأمین اعتبارات وارد ناوگان خواهد شد.

 نوسازی ۱۰۶ تاکسی در همدان
بیاناتی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون تقریبا ۱۰۶ تاکسی نیز نوسازی شده است خاطرنشان کرد: با ارائه تسهیلات به تاکسی‌داران، آنها تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج کرده و به جای آن تاکسی‌های نو وارد ناوگان تاکسیرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اتوبوس برقی نیز مسیر آزمایشی خود را در همدان طی کرد و به دنبال این هستیم باتوجه به هوای همدان در زمستان نیز مسیر آزمایشی آن در زمستان طی شود گفت: برای راه‌اندازی این دستگاه اعتبار زیادی لازم است اما باید ببینیم وارد ناوگان اتوبوسرانی کشوری خواهد شد یا خیر که در همدان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *