انتقاد امام جمعه همدان از وعده های مسئولان در حوزه آب

به گزارش غرب ایران حجت الاسلام شعبانی موثقی در خطبه های عبادی سیاسی جمعه همدان  خطاب به مسئولان استان گفت: مردم مدتهاست منتظر عمل به وعده مسئولان در حوزه آب هستند، آب برخی مناطق قطع شده است و با وجود اینکه اقدامات زیادی صورت گرفته چرا در توزیع آن مشکل به وجود آمده است؟

او گفت: باید بررسی شود چرا این مسأله با مشکل مواجه شده است؟ نکند عده‌ای بخواهند با ایجاد این مشکلات مردم را عصبانی کنند؟ آیا قرار نیست به جز من فرد دیگری با مردم حرف بزند، کسی نیست از مردم عذرخواهی کند؟ اگر آبرسانی وظیفه من است بگویید تا حوزه علمیه را همراه کنم آبرسانی کنند.

امام جمعه همدان در ادامه  گفت: امروز برنامه‌ریزی دشمن این است که شکاف اجتماعی در کشور ایجاد کند و این به ضرر همه کشور و آحاد ملت است.

او گفت: ما یک کشور هستیم، تمدن بزرگی داشتیم، قبل از اسلام هم ایران، کشوری بزرگ بوده و بعد از اسلام، عمیق‌تر شد و بزرگ‌تر، وقتی آموزه‌های اسلام با آموزه‌های ایرانی عجین شد، اتفاقات بزرگی را رقم زد.

امام جمعه همدان گفت: دشمنان امروز نمی‌خواهند ایران بزرگ و قوی را ببینند و دنبال تضعیف آن هستند، راهکار حل مشکلات بیان واقعیت‌ها و راهکار‌های درست برای اصلاح مفاسد است که می‌تواند باعث قوام کشور شود، هر انسان عاقلی می‌داند راهکار مطالبات واقعی مردم، اغتشاش نیست.

حجت الاسلام شعبانی گفت: اخیراً به علت اغتشاشات، کشور از سوی دشمن تحریم شد، آن‌ها خودشان اغتشاش را ایجاد می‌کنند، حمایت می‌کنند و بعد به بهانه اغتشاش با تحریم برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد می‌کنند، متأسفانه با اغتشاشات اخیر میلیارد‌ها تومان در این کشور هزینه اقتصادی و مشکلات اقتصادی درست شد.

او گفت: با کمک گرفتن از نخبگان حوزوی و دانشگاهی می‌شود آسیب‌ها و راهکار‌ها را شناسایی کرد، می‌شود سازوکار‌های حقوقی برای بیان اعتراض‌ها بدون اغتشاش، بدون آشوب، بدون ایجاد ترس در جامعه تعبیه کرد.

شعبانی گفت:  بسیاری از شهروندان ما به خاطر این اغتشاشات در کوچه و خیابان احساس ناامنی می‌کنند، نسلی امروز به دنیا آمده که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده است، از ظلم و جور و زندان‌های پهلوی خبر ندارند، از زجر‌هایی که این ملت کشید تا ظالمان را بیرون کنند، خبر ندارند، از زجری که شهدا کشیدند، کسانی که ناخن آن‌ها را کشیدند، سر آن‌ها را با مته سوراخ کردند و روغن داغ ریختند، کسانی که پوست آن‌ها را ریختند، از این‌ها خبر ندارد و هیچ ذهنیتی نسبت به گذشته ندارد.

او گفت: قوانین الهی محور وحدت و محور انسجام در جامعه است بنابراین از منظر دینی همه باید ملتزم به قوانین الهی باشیم، جامعه ما یک جامعه دینی ـ اسلامی است، آنچه به عنوان آموزه‌های دینی توسط مرجعیت شیعه، توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب مطرح شده به عنوان قانون الهی.

امام جمعه همدان گفت: جامعه پیامبر اسلام با التزام به قانون انسجام پیدا کرد، ممکن است برخی افراد قانون را قبول نداشته باشند، اما در همه دنیا به این شکل است که برای جلوگیری از اختلافات همه باید ملتزم به قانون باشند، تمام کشور‌های دنیا قوانینی دارند و ممکن است عده‌ای مخالف باشند، طبیعی است که قوانین بشری موافق و مخالف دارد، اما در قوانین الهی همه باید مطیع باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همه دنیا از منظر اجتماعی و حقوقی قانون را محور انسجام می‌دانند همه باید به قانون احترام بگذاریم و مسئولان بیشتر باید این مسأله را رعایت کنند. متولیان قانون به قانون بیشتر احترام بگذارند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *