ارزش صادرات استان همدان ۴۷ درصد افزایش یافت

به گزارش غرب ایران محمد رضا شاخصی ، اظهار داشت: در پنج ماهه سال ۱۴۰۱  صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی به ۳۹ میلیون ۸۵۰ هزار  دلار و به لحاظ وزنی به ۴۲  هزار و ۹۲۶ تن رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میلگرد آجدار با صادرات چهار میلیون ۱۱۱ هزار دلاری مهمترین کالای صادراتی بخش صنعت است، عنوان کرد: این میزان میلگرد، معادل ۱۰ درصد از صادرات استان است.

شاخصی با بیان اینکه الکترو موتور با  دو میلیون و ۳۷۴ هزار دلار، واتر پمپ کولر آبی با یک میلیون و ۲۱۹ هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش می باشند، تاکید کرد: صادرات صنعتی در استان شامل ۴۸ کالا است که به کشورهای استرالیا،  فرانسه، نروژ، سوییس، روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان، ازبکستان، امارات، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عراق صادر می شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی همچنین به میزان صادرات معدن در پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: صادرات در بخش معدن به میزان ۱۱ میلیون و  ۷۵۹ دلار بوده است که سهمی برابر ۳۰ درصد از صادرات استان همدان می باشد.

وی با بیان اینکه فرو سیلیس تنها کالای صادراتی بخش معدن است، عنوان کرد: این کالا به کشورهای روسیه، لهستان، ایتالیا، بلژیک، هلند، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، بلغارستان، گرجستان قزاقستان و ترکیه صادر می شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *