افزایش سرعت انتشار بیماری کرونا در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ حمید پورحسینی اظهار داشت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی کرونایی کشور، سه شهرستان از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه این استان شامل «نهاوند، فامنین و کبودرآهنگ» در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان های «همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین» در شرایط نارنجی و «بهار و  ملایر» در وضعیت زرد قرار دارد.

پورحسینی با اشاره به اینکه آمارهای مربوط به ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان افزایشی است، اظهار داشت: در هفته گذشته آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان نیز ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۹ نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند که وضعیت جسمی ۲۲ بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان افزود: آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان همدان نیز در یک هفته گذشته هشت نفر بوده که بر این اساس مجموع آمار متوفیان از ابتدای ایپدمی کرونا تاکنون در این استان به سه هزار و ۳۶۶ نفر رسیده است.

به گفته پورحسینی، تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۱۲ و به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی ۲ هزار و ۹۸۷ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد بیمار ۸۱ نفر شامل ۷۴ نفر در بخش عادی و هفت نفر نیز در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۱۱۳ هزار و ۹۱۳ نفر، موارد مثبت بستری ۳۴ هزار و ۴۰ و بهبود یافتگان ۳۰ هزار و ۴۵۷ نفر است.

به گفته پورحسینی، تاکنون سه میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳.۳ درصد، نوبت دوم ۸۵.۱ درصد و نوبت سوم ۴۷.۹ درصد است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان همدان نیز گفت: ۹۵ درصد از جمعیت این رده سنی نوبت اول و ۸۳.۴ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند ضمن اینکه ۲۶.۱ درصد گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نوبت اول و ۱۳.۲ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

پورحسینی اظهار داشت: ۱۰۰ درصد مادران باردار در استان همدان نوبت اول واکسن کرونا و ۹۸.۲ درصد آنها نوبت دوم را نیز تزریق کرده اند ضمن اینکه در مجموع ۹۳.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان نوبت اول و ۸۳.۸ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *