اهدا ۲۴۹ واحد خون مردم همدان در شب تاسوعا

به گزارش غرب ایران فاطمه یادگاری افزود:  ۱۱۶ واحد خون در شهر همدان، ۷۹ واحد در ملایر و ۵۴ واحد توسط تیم سیار در شهرستان نهاوند دریافت شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم سیار مرکز انتقال خون پنجم و بیستم هر ماه در شهرستان تویسرکان و ۱۵ و سی ام هر ماه در شهرستان نهاوند حضور می یابند.

مسئول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان تصریح کرد: میزان اهدای خون در هشت روز نخست ماه محرم مطلوب بوده به گونه ای که علاوه بر تامین نیاز استان در ۲ مرحله محموله هایی به استان هایی که فرآورده های خونی نیاز داشتند ارسال شد.

یادگاری تاکید کرد: با وجود استقبال کم نظیر عزاداران حسینی برای اهدای خون انتظار می رود که برای پیشگیری از ازدحام و شلوغی مراکز انتقال خون، مراجعان اهدای خون را به بعد از روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موکول کنند.

وی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۳۴۹ نفر در چهار ماه سالجاری خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون در این استان ۲۶ درصد افزایش داشته است.

یادگاری افزود: هفت هزار و ۳۱۳ واحد خون توسط اهدا کنندگان مستمر و مابقی توسط افراد دارای سابقه و بار اولی اهدا شده است همچنین ۴۸۴ نفر از اهدا کنندگان زن و مابقی مرد هستند.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *