روایت حقایق و حماسه‌ها بر عهده رسانه هاست

به گزارش غرب ایران علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم گرامیداشت هفته خبرنگار گفت: اگر روایت حقایق و حماسه را خبرنگاران داخلی بیان نکنند دشمنان راوی می‌شوند و حقایق را آن گونه که می‌خواهند بیان می‌کنند.

او گفت: خبرنگاران بازوی توانمند دولت سیزدهم در انعکاس اخبار هستند واز تلاش خبرنگاران همدان در انعکاس اخبار سفر ریاست جمهوری به این استان قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان گفت: مردم همدان یک بار دیگر نشان دادند با وجود مشکلات، سخن پراکنی دشمن علیه نظام ناکارآمد بوده و پیوند مردم با آرمان‌های انقلاب و نظام گسستنی نیست.

استاندار همدان گفت: احساس تعلق خاطر و انس و الفت خاصی با خبرنگاران استان احساس می‌کنم و از ابتدای حضورم در استان سعی کردم آن را با لسان صریح و عملکرد نشان دهم و حساب خاصی روی مطبوعات باز کردیم با این ظرفیت بالا وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که آن را در جهت مصالح به کار گیرند.

او گفت: در غرب کشور ظرفیت رسانه‌ای بسیار قوی داریم و باید جشنواره رسانه غرب کشور را در استان مورد توجه قرار دهیم.

قاسمی‌فرزاد گفت:خوشبختانه در جمع رسانه افراد مومن و انقلابی و توانمند داریم و مطبوعات استان کمتر به دنبال حاشیه‌سازی و بیشتر به دنبال فرهنگ‌سازی و تعالی بخشی به فرهنگ هستند و امروز بیش از هر چیز نیاز به تبیین مسائل در حوزه‌های مختلف داریم و باید بنیان خانواده را تحکیم بخشیم چرا که آنچه دشمن امروز هدف قرار داده خانه و خانواده است.

قاسمی فرزاد گفت: رشد فرهنگی جامعه نیازمند رشد و فرهنگی و اجتماعی و توجه ویژه به رسانه‌ها است.

او می‌گوید: توجه به رسانه‌ها و تعامل با آن‌ها وظیفه مسئولان به عنوان خدمتگذاران به مردم است.

استاندار هم سند اطلاع رسانی را هم سندی راهبردی برای تقویت مسایل اجتماعی و مردمی دانست و گفت: ما دنبال حمایت رسانه و اطلاع رسانی برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و مقابله با رسانه‌های بیگانه هستیم.

به گفته قاسمی فرزاد سفر ریاست جمهوری با قلم، تصاویر و گزارش‌های خبرنگاران استان به خصوص صدا وسیما به بهترین گونه اطلاع رسانی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم با اشاره به تقارن روز خبرنگار با عزاداری روز عاشورا گفت: مکتب سید الشهدا با رسالت حضرت زینب (س) زنده ماند و در کار خبرنگار‌ی باید رسالتی زینب گونه داشته باشیم.

مسعود ویژه گفت: وظیفه ما در عرصه خبر باید ارائه مزیت‌ها و مشکلات بدون بزرگ نمایی و افراط و تفریط باشد.

او می‌گوید: در استان همدان با وجود این جاذبه‌های گردشگری و امکانات وظیفه خبرنگاران سخت است و و باید در برابر جنگ نرم و رسانه‌ای به دنبال تحلیل و بازگویی واقعیت‌ها به بهترین روش به مردم باشند.

او گفت: از مشکلات خبرنگاران باخبریم و تلاش می‌کنیم در حد بضاعت این قشر را حمایت کنیم وتاکنون نیز اینطور بوده است.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان نیز گفت: کار خبر نیازمند تعامل مسئولان با خبرنگاران و رابطه نزدیک خبرنگاران با مردم است.

محمد رضا خوش گفتار خواستار برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور به میزبانی همدان شد و گفت: خبرنگاران، لحظات نابود شدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می‌کنند.

در این آیین خبرنگاران خواستار برنامه‌هایی برای نشاط و امید آفرینی جامعه، تسهیل در ازدواج، تامین مسکن، اشتغال آفرینی، بیمه و سابقه خبرنگاران، احترام به جایگاه خبرنگار و رسانه و سند اطلاع رسانی شدند.

همزمان با هفته خبرنگار امسال غبار روبی مزار شهدا، مسابقات ورزشی، پیاده روی خانوادگی، مسابقه کتابخوانی، مسابقات ورزشی و نشست‌های تخصصی خبرنگاری برگزار شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *