سالن تختی همدان آماده جمع آوری کمکهای مردمی به سیل زدگان است

به گزارش غرب ایران بهروز کارخانه ‌ایمدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان در جلسه اعضای ستاد بحران استانداری همدان با اشاره به وقوع سیل در مناطق شمالی کشورمان اظهار داشت: کمک های مردمی استان همدان با هشت خودرو به استان گلستان ارسال شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اضافه کرد: یکهزار و ۹۲۰ بسته غذایی یک ماهه، یکهزار و ۴۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲ هزار تخته موکت و ۴۳۰ تخته پتو به استان گلستان ارسال شد.
وی با اشاره به طرح های نوروزی این نهاد در سالجاری اظهار داشت: ۳۵ مسافر در راه مانده توسط نیروهای امدادی هلال احمر این استان اسکان داده شدند.
کارخانه ای اضافه کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته امدادگران هلال احمر استان در ۴۴ حادثه حضور داشتند که از این تعداد ۱۸ فقره مربوط به حوادث جاده‌ای بود.
وی با بیان اینکه ۲۹ درصد حوادث مربوط به واژگونی خودروها بود که در قیاس با سال گذشته این آمار افزایش را نشان می دهد، یادآوری کرد: شرایط و امکانات برای اسکان اضطراری مسافران پیش‌بینی و فراهم شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: پنج هزار و ۵۹۹ نفر به پایگاه‌های هلال احمر استان مراجعه کرده و ۵۷۶ نفر از خدمات پایگاه‌های سیار این مجموعه استفاده کرده اند.
کارخانه ای ادامه داد: تاکنون ۷۳۸ نفر به پویش بهرفت پیوسته‌اند و ۲۰۷ نفر نیز به پایگاه‌های سلامت مراجعه کردند که تاکنون هفت هزار و ۲۴ قلم بسته تبلیغاتی توسط ۵۳۰ نفر از نیروهای امدادگر این مجموعه بین مسافران توضیح شده است.
بارش شدید باران در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
سرریز آب سدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد

غرب ایران -تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۶ سهمیه به مهم‌ترین آوردگاه ورزشی ایران خواهد رفت که البته اسامی نفرات اعزامی به المپیک پاریس باید از سوی کادر فنی اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *