روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ فاطمه ترکمان اسدی اظهار داشت: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کشورهای آمریکایی و اروپایی و در ۲۲ کشور که اغلب آنها در همسایگی ایران قرار دارند رو به افزایش است و به دنبا آن در ایران و استان همدان نیز از ابتدای تیرماه  شاهد افزایش آمار مبتلایان و روند افزایشی ابتلا شامل مراجعان سرپایی و موارد بستری در بیمارستان ها هستیم.

وی اضافه کرد: روند ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان با توجه به تقارن بازگشت حجاج، در پیش بودن اربعین حسینی(ع) و ابتلای بالا به این ویروس در کشورهای عراق و عربستان و از سوی دیگر تغییر زیر سویه این ویروس، افزایشی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: از طرف دیگر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به حداقل ممکن رسیده است به گونه ای که شمار افراد دارای ماسک به ندرت دیده می شود و همین امر مجموعه علوم پزشکی را نسبت به ورود به پیک هفتم و ابتلای عمومی جامعه دغدغه مند و نگران کرده است.

ترکمان اسدی یادآوری کرد: پیشتر سویه قالب کرونا در کشور ba۲ بود اما هم اکنون سویه ba۴ , ba۳ قالب شده که این سویه ها رفتار متفاوت و قابلیت سرایت بیشتری نسبت به سویه های قبلی دارد همچنین امکان عبور این سویه از سیستم ایمنی فرد مبتلا زیاد است.

وی بهترین راهکار برای مصون ماندن افراد از کرونا را تزریق واکسن دانست و از همه مردم خواست  علاوه بر توجه به توصیه های بهداشتی، زدن ماسک در فضاهای بسته نسبت به تکمیل نوبت واکسیناسیون و تزریق دُز سوم همچنین دریافت دُز چهارم پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دُز سوم اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در همه مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت تنوعی از واکسن های مختلف کووید ۱۹ موجود است و هم استانی ها با مراجعه به این مراکز می توانند واکسن مورد نظر را انتخاب کنند.

ترکمان اسدی ادامه داد: در صورت نیاز به دریافت مشاوره درباره نیاز انتخاب نوع واکسن تزریقی، مشاوره در مراکز خدمات جامع سلامت آماده ارائه راهنمایی به مراجعان با توجه به دریافت های واکسن های قبلی، هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان سه شهرستان «همدان، فامنین و بهار» در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی هستند.

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *