آمار صادرات استان همدان به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می رسد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، ظاهر پورمجاهد در کارگروه صادرات غیرنفتی استان همدان افزود: با توجه به کریدور ایجاد شده بین ایران روسیه، دستیابی به بیش از هدف صادراتی پیش بینی شده برای سالجاری در صورت تلاش برای بهره برداری از این ظرفیت، امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: سهم بخش صنعت و معدن برای دستیابی به هدف صادراتی تا پایان سال جاری رسیدن به ۷۰۰ میلیون دلار، کشاورزی ۵۵۰ میلیون دلار، بخش خدمات ۱۵۰ میلیون دلار و میراث فرهنگی ۱۰۰ میلیون دلار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: با وجود مثبت بودن تراز تجاری این استان در سه ماهه سالجاری اما باید ارقام صادراتی همدان افزایش یابد.

پورمجاهد بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید بخش های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، خدمات، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی بیش از گذشته فعال شوند و نسبت به تقویت و دایر کردن میزهای صادراتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: سیاست دولت مردمی سیزدهم شفاف سازی در کار اقتصادی است همچنین در راستای صادرات دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در ۶ ماهه گذشته داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: داده های آماری موید افزایش صادرات غیررسمی سفال از استان همدان است که میراث فرهنگی و صنایع دستی استان باید در زمینه تبعات منفی این اقدام و احتمال پرداخت نکردن هزینه کالا از سوی خریدار، اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

پورمجاهد خواستار فعال شدن حوزه فناوری، دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی در حوزه صادرات شد و گفت: این استان بدون شرکت مدیریت صادرات و واردات است در حالیکه باید از افراد با تجربه و تحصیلکرده برای ایجاد تشکل صادراتی در حوزه های مختلف تعاون و صنایع دستی و دیگر حوزه ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: مجوز ایجاد پایانه صادراتی از یک و نیم سال پیش دریافت و ۲۵ هکتار زمین با تایید منابع طبیعی در جاده تهران برای این طرح پیش بینی شده اما تاکنون پیمانکار اقدامی انجام نداده بنابراین می توان حداکثر فراخوان یکماهه برای جذب پیمانکار جدید داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: سه شرکت نمایندگی بین المللی بزرگ مقیاس برای صادرات کالا در استان همدان دایر شده است که افراد می توانند از این ظرفیت برای صادرات بهره بگیرند البته درخواست می شود مشخصات این شرکت ها در اختیار گمرک قرار بگیرد.

پورمجاهد تاکید کرد: طبق قانون باید ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد و نباید در این زمینه خلاف مقررات عمل کرد چرا که هم اینک در این باره ۳۶ پرونده در مرجع قضائی استان همدان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

در پرونده چای دبش جرم جدید کشف شد/ حکم اعدام “بابک زنجانی” نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد

غرب ایران - سخنگوی قوه قضاییه گفت: با تأیید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام "بابک زنجانی" نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *