۱۲۳ واحد تولیدی غیرفعال در استان باید احیا شوند

به گزارش غرب ایران ، علیرضا قاسمی فرزاد در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس دولت سیزدهم و قوانین بالادستی در راستای پشتیبانی از تولید، وظیفه ما حمایت تام و تمام از تولید است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی نباید مانع از تولید و ایجاد اشتغال شود، تصریح کرد: در جلسه امروز، ۶ طرح که پرونده‌ آن‌ها سال‌ها در بانک کشاورزی بلاتکلیف مانده بود، مورد بررسی قرار گرفتند و مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مدیران واحدهای تولیدی تحت تملیک، تعیین تکلیف و مراحل اجرایی انجام شود.

استاندار همدان افزود: یک واحد تولیدی دامداری دو هزار رأسی واقع در شهرستان کبودرآهنگ با نظر کارشناسی، بررسی آن در جلسات و کارگروه تسهیل کشوری تأیید شد.

قاسمی فرزاد گفت: یکی از پرونده‌های دیگری که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت واحد بزرگ صنعتی کیوان بود، که ادامه فعالیت آن تایید شد.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های موجود، ۲۵۰ واحد تولیدی راکد در استان وجود داشت که در حال حاضر ۱۲۷ واحد از آن‌ها احیا و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

استاندار همدان گفت: هم‌اکنون ۱۲۳ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که تلاش می‌شود ضمن حمایت‌های لازم، زمینه احیا این واحدها فراهم شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: واحدهای تولیدی سرمایه‌های ملی هستند و باید راه‌حلی پیدا کرد که این سرمایه‌ها فعال شوند.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان باید نهایت همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را داشته و در راستای اجرایی کردن مصوبات این ستاد تلاش کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در سنوات قبل، از لحاظ عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رتبه ۱۵ و ۱۶ قرار داشت، تصریح کرد: اما بر اساس گزارش وزارت کشور، در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ و دو ماهه‌ی اول ۱۴۰۱، همدان در بین ۳۱ استان کشور به رتبه پنجم ارتقا یافته است.

قاسمی فرزاد گفت: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، در مجموع شاخص‌های کمی و کیفی رتبه پنجم و در شاخص‌های کیفی رتبه سوم کشور را داراست.

وی افزود: بیش از ۹۱ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شده است. سازمان صمت، باید تمام توان خود را برای احیا ۱۲۳ واحد تولیدی غیر‌فعالِ استان، به کار گیرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *