ستاد اقتصاد دانش بنیان در همدان تشکیل می شود

به گزارش غرب ایران ، علیرضا قاسمی‌فرزاد چهارشنبه در جلسه ساز و کار اجرایی فرمان سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری، گفت: پارک علم و فناوری، اخیراً توانسته تحول و جهشی را در زیرمجموعه کاری خود ایجاد کند.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان، دانشگاه‌های با پیشینه‌خوب و اساتید مجرب، ضرورت دارد استان همدان در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور پیشرو باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه حرکت مجموعه مدیریتی استان در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان، یک تکلیف شرعی و قانونی است، گف ت: در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، شاهد تحرک و پویایی هستیم و قرار است که تفاهم‌نامه‌ای چندجانبه در راستای ایجاد پردیس علم و فناوری کشاورزی انجام شود.

این مسئول در تشریح این موضوع گفت: این تفاهم‌نامه بین استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی پارک علم و فناوری استان و پارک علم و فناوری کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی امضا خواهد شد و این تفاهم‌نامه، با هدف توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در راستای افزایش تولید و اشتغال و ارتقا بهره‌وری ایجاد و در مرکز تحقیقات کشاورزی و محوطه آن نیز اجرا خواهد شد

قاسمی فرزاد یادآور شد: با این اقدام، همدان به عنوان سومین استان در کشور و نخستین استان در منطقه غرب کشور است پردیس علم و فناوری کشاورزی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده پردیس علم و فناوری کشاورزی، با حضور وزارت علوم، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری همدان راه اندازی می‌شود، امیدواریم این مرکز بتواند اقدامات دانش بنیان در حوزه کشاورزی در شاخه‌های مختلف تولید را به شکل اجرایی و عملیاتی پیاده‌سازی کند، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این حوزه، امنیت غذایی و دانش‌بنیان کردن آن، حائز اهمیت است.

استاندار همدان با بیان اینکه با برنامه‌ها و اقدامات مجموعه همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، بهره‌وری در هر هکتار تا ۹/۵ تن بالا رفته است، این اقدام قابل تقدیر است، افزود: استان همدان از جهت کیفیت میوه‌ها و محصولاتِ باغی، مزیت نسبی دارد و باید به این حوزه نیز توجه جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی و اهمیت کشاورزی در استان، ضرورت دارد شیوه‌ها و روش‌های نوین به کشاورزان استان آموزش داده شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه سازمان صمت، اقدامات و برنامه‌هایی فناورانه و دانش‌بنیان در حوزه صنعت در دستور کار قرار داده که حتماً انجام و اجرا خواهند شد، عنوان کرد: بهره‌گیری مبتنی بر دانش‌بنیان و فناور، از آثار طبیعی همچون غار علیصدر و دیگر جاذبه‌های گردشگری مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه اولین پروژه‌ای که قرار است در سفر رئیس جمهور به استان طرح و ارائه شود، چهار بانده کردن جاده غار علیصدر است، افزود: بنابر دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزیر کشور به استان‌ها، مکلف شدیم که ستاد اقتصاد دانش‌بنیان را تشکیل دهیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در ستاد اقتصاد دانش‌بنیان ۷ کمیته تعریف شده، که رویکرد و هدف آن دانش‌بنیان کردن تولید و اشتغال‌آفرینی است، خاطرنشان کرد: با توجه با کمبود منابع آبی و خاکی در استان، وظیفه داریم با تمام توان محصولات کشاورزی، فناور و دانش‌بنیان شوند، تا میزان بهره‌وری از آب و خاک افرایش یابد.

قاسمی فرزاد در پایان تاکید کرد: جلسه‌های اقتصاد دانش‌بنیان استان با محوریت پارک علم و فناوری را مستمر با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *