هیچگونه مشکلی در رابطه با تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ علیرضا قاسمی فرزاد  در ستاد تنظیم بازار استان همدان افزود: مشکلی در راستای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم در سطح استان همدان وجود ندارد و با توجه به تغییر قیمت برخی از کالاها، اینچنین رفتارهای هیجانی طبیعی است.

وی اظهار داشت: بخش زیادی از یارانه‌های تخصیصی به کالاهای هفت گانه پنهان است و مبالغ بسیار زیادی در رابطه با یارانه گاز، بنزین و برق پرداخت می شود که بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه فلسفه دولت برای هدفمندی یارانه‌ها اقدام درستی در رابطه با عدالت محوری است، خاطرنشان کرد: یارانه باید به شکلی پرداخت شود که افرادی که آسیب پذیری بیشتر و توانمندی و توانایی کمتری دارند به بهترین شکل از آن برخوردار شوند؛ سازوکار باید به شکلی باشد که افراد توانمند از یارانه بیشتر بهره نبرند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تلاش دارد موازنه مثبت و درستی را در رابطه با پرداخت یارانه اجرا کند، افزود: هفت قلم کالا مشمول یارانه ها بود که اکنون یارانه چهار قلم کالا برداشته شده و پرداخت غیر مستقیم یارانه سه کالای گندم، نان و دارو باقی مانده است.

وی تاکید کرد: با همکاری همه دستگاه ها، اجرای این طرح در استان همدان با کمترین چالش همراه بود و اکنون، مرغ، تخم‌مرغ، نان و لبنیات به میزان کافی در استان تامین شده و آرامش در بازار و فروشگاه‌ها برقرار است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اکنون برخوردهای هیجانی برای خرید کالا فروکش کرده است، اظهار داشت: در بازدیدی که روز گذشته از فروشگاه های سطح شهر داشتم، مشاهده شد در حال حاضر به میزان قابل توجهی روغن، شکر، لبنیات، برنج، گوشت گرم، گوشت مرغ و دیگر کالاهای اساسی در فروشگاه های استان تامین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: به اندازه کافی گوشت گرم و مرغ در استان موجود است و مرغداران نیز نگران جوجه ریزی نباشند زیرا مرغ مازاد در استان توسط پشتیبانی امور دام به قیمت مصوب خریداری می شود.

غلامحسین تقوی افزود: چهار کشتارگاه مرغ در سطح استان فعال است و هیچ نگرانی در زمینه تامین گوشت مرغ وجود ندارد و آمادگی انتقال مازاد تولید گوشت استان به استان های همجوار را داریم.

وی تصریح کرد: نهاده های دامی آماده عرضه است و همزمان با فصل بهار یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های استان صورت گرفته است که گوشت مورد نیاز استان را طی چند ماه آینده تامین می کند.

تقوی با اشاره به اینکه در تامین روغن نیز نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: در تامین گوشت قرمز مشکلی وجود ندارد و اکنون ۵۹۳ لاشه گوسفندی و ۴۰ لاشه گوشت دام سنگین آماده تزریق به بازار استان همدان است.

وی ادامه داد: لبنیات کافی در سطح استان موجود است و برنامه افزایش تولید داریم و محصولات تولیدی در انتظار قیمت جدید برای عرضه در بازار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مجوز توزیع ۲ هزار و ۱۰۰ تن برنج در استان همدان صادر شده که یک هزار تن از نوع برنج هندی است

وی افزود: برنج تایلندی نیز به قیمت مصوب ۱۱ هزار تومان به ازای هر کیلو به میزان کافی تامین شده و در انتظار تبدیل به کیسه های ۱۰ کیلوگرمی برای عرضه در بازار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: گروه های بازرسی یه صورت تمام وقت در حال نظارت بر بازار هستند و تعداد نیروهای سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ نزدیک به ۲ برابر شده است.

احمد شانیان افزود: قیمت جدید عرضه غذا در رستوران‌ها آماده شده و تا پایان امروز برای اجرا به رستوران داران اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: اجناسی که به قیمت قبل خریداری کرده‌اند، فروشگاه‌ها ملزم هستند با قیمت جدید محصولات را عرضه کنند.

شانیان با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۵۲ تن شکر در حال توزیع در بازار استان است، تاکید کرد: درج متن اضافه در فروشگاه ها ممنون است و فروشگاه فقط باید قیمت کالا و محصولات را درج کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

برگزاری ۲ آزمون استخدامی جذب معلم /استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید

غرب ایران - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید گفت: دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *