۲۳ خانه هلال در استان همدان افتتاح می شود

به گزارش غرب ایران ، علی سنجر بیگی در نشست خبری به مناسب هفته هلال احمر عنوان کرد: ۱۸ اردیبهشت روز جهانی هلال احمر نامگذاری شده و امسال با شعار یک قرن خدمت بی منت از فردا شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر خدمت بشر دوستانه انجام داده تحت آموزش‌های همگانی که به دلیل شرایط کرونایی اکثراً در فضای مجازی انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه امداد و نجات ۵۳۳ مأموریت امدادی توسط ۶۴۸ گروه امدادی انجام شده و ۵۱۸۵ نفر از خدمات امدادی بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: در امور جوانان بالغ بر یک هزار و ۱۷۷ برنامه بشر دوستانه انجام شده که برای مقابله با بیماری کرونا بوده است.

سنجربگی با تصریح بر اینکه بالغ بر چهار هزار و ۸۴۶ نفر روز در این برنامه‌ها حضور داشتند، افزود: تعداد ۵۵۰ پروژه داوطلبانه توسط اعضای داوطلب انجام و تعداد ۲۸ هزار و ۲۷۱ خانوار از خدمات بهره مند شدند.

این مسئول با بیان اینکه جمع کل ریالی بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: در حوزه درمان تعداد دو هزار و ۷۱۰ نفر از معلولان از بخش توانبخشی خدمات دیده اند.

وی با اشاره به اینکه دو مرکز واکسیناسیون تجمیعی توسط هلال احمر ایجاد شده است، گفت: ۱۷۹ خانه هلال در سطح استان داشتیم که در آنها بالغ بر ۳۹۳ دوره آموزشی انجام شد.

سنجربگی با بیان اینکه ۲۳ پایگاه امدادی در همدان آماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: در سال جاری، برای برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید دفاع مقدس تدارک‌هایی دیده شده که به مناسبت این تقارن اقداماتی نیز به نام شهدا انجام می‌دهیم.

۸۰۰۰ خدمت بشر دوستانه به مناسبت صد سالگی جمعیت هلال احمر

وی در تشریح این موضوع به ۸۰۰۰ خدمت بشر دوستانه به مناسبت صد سالگی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: آموزش‌های توانمندسازی و زندگی توسط حوزه‌های جوانان انجام می‌شود و خیرین شناسایی و ارائه خدمات به محرومین را در پیش می‌گیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر همدان به اعزام کاروانهای سلامت از خانه‌های هلال نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۶ شهید امدادگر تقدیم انقلاب شده که غرفه این شهدای عزیز در همدان ایجاد می‌شود.

سنجربگی از نامگذاری خیابانی به نام استادقروی در همدان نیز خبر داد و افزود: مانور بزرگی امسال برگزار خواهد شد و فردا دیدار با معاونت‌ها و مسابقه امدادی، مانور تیم‌های عملیاتی در شیرین سو انجام می‌شود که رویکرد آن، درمان و خدمت است.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *