«امیر علی» و «فاطمه» محبوب‌ترین نام ها در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ اسد حسن زاده زورمند گفت: بالاترین نام انتخابی در گروه پسران امیر علی، علی، آریا، امیر حسین و حسین و در دختران نیز فاطمه، رستا، زهرا، آوا و آیلین بیشترین فراوانی انتخاب نام را در سال ۱۴۰۰ داشته اند.

او گفت: در سال۱۴۰۰ تعداد ۲۳ هزار و ۳۶مورد ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل ثبت احوال استان همدان گفت:طی سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۳ هزار مورد ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین در مدت یاد شده تعداد ۳ هزار و ۸۰۹ مورد واقعه طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد کاهش یافته است.

حسن زاده گفت: از ابتدای طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون تعداد یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۸۴ مورد درخواست کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌ایم که معادل ۹۶.۸درصد از جمعیت واجد شرایط استان است.

او گفت: از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت تحویل شده و مابقی نیز به‌صورت سه شیفت در دست چاپ و توزیع است که با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم حداکثر تا پایان نیمه اول سال کل درخواست‌ها چاپ و تحویل شوند.

مدیر کل ثبت احوال استان همدان گفت: ۲۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان آماده تحویل است و پیامک هم برای صاحبان این کارت‌ها ارسال شده است.

مردم  به محض دریافت پیامک آماده بودن کارت ملی باید شخصاً به نشانی‌های اعلام شده در متن پیامک مراجعه و نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *