شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان ۱۴۰۰ میلیون دلار ‌صادرات داشتند

به گزارش غرب ایران ظاهر پورمجاهد ، با بیان اینکه ۵۹ شرکت دانش‌بنیان در استان داریم، اظهار داشت: یک هزار و ۴۰۰ نفر در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال گذشته ۶۲۰ میلیارد تومان فروش داخلی  داشتند، تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ میلیون دلار هم صادرات انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را برطرف کنیم، عنوان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم‌رهبری، امسال باید آمار شرکت‌ها دو برابر شود.

پورمجاهد با بیان اینکه ۲۴۰ مورد هم شرکت فناور در استان داریم، گفت: این شرکت‌ها یک پله پایین‌تر از دانش‌بنیان هستند.

وی افزود: شرکت‌های فناور ابتدا وارد کانون‌های نوآوری مرکز رشد می‌شوند سپس  باید از معاونت فناوری رئیس جمهوری مجوز تبدیل به دانش‌بنیان را اخذ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: ۲۴۰ شرکت فناور همدان که در موضوعات مختلفی مانند صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت می‌کنند با خارج از کشور و برخی از استان‌های کشور‌ قرارداد کاری دارند.

پورمجاهد با بیان اینکه بیش از ۳۱۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان داریم، اظهار داشت: پارک علم و فناوری بر این شرکت‌ها نظارت دارد.

وی با تاکید بر اینکه در صدد افزایش تعداد شرکتها هستیم، تصریح کرد: برنامه استان برای تحقق این امر تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه اگر شرکت‌دانش‌بنیان یا فناوری به خاطر بروز مشکلات فعالیتش کم شود باید مورد پیگیری پارک قرار گیرد، گفت: استانداری هم وظیفه پشتیبانی دارد.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان هر نقطه نظری داشته باشند با گوش شنوا در اختیارشان هستیم و در حد توان مشکلات را برطرف می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: ما مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی همه سوالات و ابهامات هستیم تا توسعه استان را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

غرب ایران - «مرد ابدی» نوشته معصومه سپهری از جمله کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *