سردار شهید «مازویی» شهید سال ۱۴۰۱ استان همدان

به گزارش غرب ایران سرهنگ علی اکبر کریم‌پور گفت:طی یک دهه بنا بر اعلام سازمان بسیج مستضعفین هر ساله به منظور بزرگداشت شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه با روش و سبک زندگی شهدای گرانقدر علاوه بر معرفی شهدای کشوری در تمام استان‌ها شهیدی را به عنوان شهید سال معرفی می‌شود.

سردار شهید «محمدرضا مازویی»، نخستین فرمانده گردان تخریب لشگر ۳۲ انصارالحسین استان همدان بود که در اول فرودین ۱۳۳۷ در همدان دیده به جهان گشوده و ششم فروردین ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی سومار به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

او گفت: در استان همدان از سال ۹۲ معرفی شهدای سال در دستور کار قرار گرفت، ودر تمام شهرستان‌ها نیز هر سال یک شهید از شهرستان به عنوان شهید سال شهرستان معرفی می‌شود.

معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: شهید «امیر طلایی» در شهرستان همدان و شهید «قاسم صاعد» در شهرستان رزن، همچنین شهید «حیدر سهرابی» در شهرستان نهاوند، شهید «محمد شهبازی» در شهرستان بهار، شهیدان «محمد علی و نورمراد عبدکوند» در شهرستان اسدآباد و شهید «محراب سهرابلویی» در منطقه قهاوند به عنوان شهید سال معرفی شدند.

به گفته کریمی، شهید «کوچکعلی ذاکری» به عنوان شهید سال شهرستان کبودراهنگ  و در شهرستان ملایر نیز شهید «صادق عنبری» به عنوان شهید سال شهرستان معرفی شدند.

شهید «علی اصغر یزدانی فر» در درگزین، شهید «نصرت اله خلیلی» در فامنین و شهید «عبدالصالح رفعت» در تویسرکان نیز به عنوان شهدای سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.

معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، گفت: اعتلای پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در دنیا، مرهون خون پاک و مطهر شهیدانی است که در برابر جبهه کفر و باطل ایستادگی کرده و جان فدا کردند، که باید با معرفی شایسته شهدای والامقام، روحیه انقلابی و فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج و الگوی جوان مومن انقلابی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را به جامعه معرفی کرد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *