آموزش‌های حضوری در مدارس استان همدان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ محمود نقوی افزود: با توجه به اهمیت افزایش بازدهی فرایند یاددهی- یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، همه مدارس استان همدان همچون دوران قبل از کرونا گشایش یافته و کلاس‌های درس از امروز به صورت حضوری برپا است.

وی اظهار داشت: تا پایان اسفند ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰ درصد دانش‌آموزان کمتر از ۱۲سال، واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

نقوی تصریح کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به خوبی پیشرفته و در این حوزه آمار استان همدان قابل قبول است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان بدون گروه بندی و بر اساس جدول برنامه هفتگی به صورت منظم در مدارس حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه برخی از مدارس استان به صورت ۲ نوبته و چرخشی فعالیت دارند، اضافه کرد: دانش آموزان این مدارس نیز برابر شیفت بندی هایی که از طرف مدرسه انجام می شود در کلاس های درس حضور می‌یابند.

وی استفاده از ماسک در مدرسه را ضروری دانست و به خانواده ها توصیه کرد که فرزندان خود را ملزم به رعایت  بهداشت فردی و بهداشت محیط کنند.

نقوی به معلمان و مدیران مدارس توصیه کرد که تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مبتلا به بیماری زمینه ای می توانند با تایید پزشک و رضایت والدین همانند سال های تحصیلی پیش از همه‌گیری ویروس کرونا آموزش های لازم را فرا گیرند.

نقوی یادآور شد: آموزش غیر حضوری در صورت نیاز فقط به صورت مکمل استفاده می شود.

وی خواستار همکاری و همراهی خانواده ها با آموزش و پرورش شد تا از عقب افتادگی دانش آموزان از درس و مدرسه پیشگیری شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *