استان همدان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد/ هرگونه عادی‌انگاری ممنوع

به گزارش غرب ایران، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت کرونا در استان، ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی استان در ایام نوروز، اظهار داشت: در این ایام ۷ میلیون تردد در جادهای مواصلاتی همدان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در ایام نوروز در استان اقامت داشتند، تصریح کرد: با بازگشایی غارعلیصدر در ایام نوروز، ۲۷ هزار نفر از این مجموعه دیدنی بازدید کردند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه خطر کرونا همچنان در کمین است، گفت: مردم برای حفظ سلامت خود و جامعه از عادی‌انگاری پرهیز، و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی همراهی و هماهنگی خوبی در ستاد اجرایی سفر داشتند، اظهار داشت: نظارت بر بازار و بررسی مسائل و مشکلات آن با همراهی فرمانداران، ماموریت ویژه امروز معاون اقتصادی بود و مقرر شد با جدیت تمام رصد و پیگیری کند.  گزارش‌های ستاد اجرایی سفر به طور روزانه و لحظه‌ای به مراجع بالادستی ارائه می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های رزن و درگزین نارنجی، اسدآباد آبی و سایر نقاط استان در وضعیت زرد قرار دارند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون، اظهار داشت: تزریق واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا و بستری بیماران مبتلا تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه از ۱۴ فروردین ماه همه مدارس استان باید بازگشایی شود، گفت: هیچ کلاسی به صورت غیر حضوری برگزار نخواهد شد.

استاندار همدان افزود: مراقبت‌های لازم از مسافران نوروزی و حصول اطمینان از تزریق حداقل دو دز واکسن ضروری است.

قاسمی فرزاد گفت: نظارت‌های لازم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراکز اقامتی توسط دستگاه متولی به طور جدی انجام شود.

وی عنوان کرد: مراکز بهداشت آمادگی کامل برای ارائه خدمات تزریق واکسن به مسافران نوروزی در ایام پیشرو را داشته باشند.

استاندار همدان گفت: عادی‌انگاری باعث شیوع ویروس کرونا خواهد شد و سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *